جمال خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این شهرستان تعداد یکهزار و 13 نفر به عنوان داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کرده بودند.
وی ادامه داد: از مجموع افراد داوطلب ثبت نام شده برای انتخابات شوراهای شهر و ورستا 213 نفر در شهر بوکان، 15 نفر برای شهر سیمینه و 785 نفر مربوط به روستاهای بخش مرکزی و سیمینه این شهرستان بودند.
خسروی اضافه کرد: در زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و رورستا در مدت قانونی خود تعداد 20 از افراد ثبت نام شده از شهر بوکان و 10 نفر از روستاهای 2 بخش مرکزی و سیمینه انصراف خود را از ادامه حضور در انتخابات اعلام کردند.
فرماندار بوکان ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از تاریخ 17 تا 31 فروردین در هیأت های اجرایی و نظارت شهرستان و بخش های بوکان صورت گرفت.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بوکان ادامه داد: آن دسته از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر بوکان که صلاحیت آنها در هیأت های اجرایی و نظارت شهرستان رد شده است مطابق تبصره 1 و 2 ماده 50 قانون شوراها می توانند اعتراض خود را ظرف مدت چهار روز کاری از تاریخ 3 تا 6 اردیبهشت ماه 96 به هیأت نظارت استان و یا هیأت اجرایی شهرستان و داوطلبان رد صلاحیت شده روستاها به هیأت نظارت شهرستان ارائه دهند.
فرماندار بوکان افزود: تمامی داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای بوکان و سیمینه می توانند برای دریافت ابلاغ تأیید و یا رد صلاحیت خود در روز شنبه 2 اردیبهشت ماه 96 به فرمانداری و داوطلبان روستاها به بخشداری های مرکزی و سیمینه مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر بوکان تعداد هفت نفر و برای شهر سیمینه پنج نفر انتخاب و وارد مجلس محلی خواهند شد.
دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 شمسی برگزار می شود و همزمان پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار خواهد شد.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد 195هزار نفر آن در شهر و بقیه در روستاهای این شهرستان ساکن هستند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
**7510/3093خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.