حسن محمودی اصل زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه سیل اخیر در شهرستان‌ های ارومیه، اشنویه، نقده و میاندوآب حدود 6 هزار خانوار و 22 هزار و 600 نفر دچار حادثه شدند.
وی بیان کرد: برای امداد رسانی در این حادثه 783 نفر نیروی انسانی به روز به همراه 160 خودرو اقدام به امدادرسانی کرده اند.
وی با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده اظهار کرد: چادر، پتو، موکت، والور، انواع کنسرو، روغن، حبوبات، برنج، آب‌ معدنی، قند، شکر، نان، خرما، بیسکویت، کلمن آب، گونی، ست بهداشتی، نایلون و ست ظروف در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: این جمعیت در سطح شهرستان‌های ارومیه و نقده با پریایی پنج کمپ اردوگاهی و 170 چادر امدادی به یاری حادثه دیدگان شتافته است.
وی اظهار کرد: حادثه دیدگان در ارومیه در روستاهای عربلو، سردرود و بابا رود در 100 چادر و در نقده به تعداد 70 چادر اسکان داده شده اند.
به گزارش ایرنا روز 24 فروردین ماه بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه های استان برخی شهرستان های آذربایجان غربی دچار سیلاب شدند.
در پی وقوع این حادثه عملیات امداد و نجات در استان از 25 فروردین‌ماه آغازشده و هم‌اکنون هم ادامه دارد.
خسارات وارده به شهرستان‌های ارومیه، نقده، محمدیار، اشنویه و میاندوآب شامل تخریب کامل پل‌های ارتباطی مابین روستاها، خسارات به مزارع و احشام و نیز آب‌گرفتگی معابر و منازل بود که درمجموع پنج شهر و 72 روستا را در برمی‌گرفت.
یک نوجوان 12 ساله نیز در حریان سیل اشنویه در این حادثه مفقود شد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.