علی دیانتی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از سیل اخیر گروه تعیین خسارت در این شهرستان تشکیل و با بازدید مرتب و میدانی، میزان آسیب و خسارت وارده بر محصولات کشاورزی را برآورد کردند.
وی بیان کرد: براساس اعلام کارشناسان در مجموع یکهزار و 35 هکتار از مزارع و باغ های کشاورزی آسیب دیده اند که 835 هکتار مربوط به بخش زراعی و 20 هکتار مربوط به بخش باغی بوده است.
دیانتی با بیان اینکه در مجموع 50 میلیارد و 38 میلیون ریال به بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب خسارت وارد شده است، گفت: رقم خسارت در محصولات زراعی 29 میلیارد و 915 میلیون ریال و در محصولات باغی 708 میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: سیل در بخش دامی نیز 2 میلیارد و 90 میلیون ریال و در زیربناها و تاسیسات کشاورزی میاندواب 17 میلیارد و 325 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.
وی بیان کرد: بیشتر خسارت ها در روستاهای بخش باروق بوده است.
به گزارش ایرنا، سیل 25 و 26 فروردین ماه در میاندوآب باعث تخریب زمین های کشاورزی در بخش باروق به ویژه مناطق کوهستانی این بخش و اراضی کشاورزی در پایین دست رودخانه سیمینه رود این شهرستان شد.
سیل همچنین سبب تخریب پل های ارتباطی چندین روستا در بخش باروق شد که حتی در روز های اول راه ارتباطی پنج روستای این بخش را قطع کرد و اینک با گذشت چند روز از وقوع سیل، توسط نهاد های امدادی به مردم یکی از این روستاها (گوزللوی قره داغ) در سه مرحله مواد غذایی شامل نان، کنسرو تن ماهی، خرما و آب معدنی توزیع شده که به علت وسعت و عمق سیل امداد رسانی از طریق طناب صورت می گیرد.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.