فرماندار ارومیه گفت: سیل به 46 روستای ارومیه خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عباس حسن خانی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران که درراستای بررسی آخرین روند خدمات رسانی به مناطق سیل زده  در فرمانداری ارومیه تشکیل شد با اشاره به اینکه با بررسی اولیه انجام شده در مناطق سیل زده، 46 روستا خسارت دیده اند گفت: بیشترین میزان خسارت در زیربناها در منطقه سیلوانا بوده است.

وی با بیان اینکه به واحدهای مسکونی و اماکن تولیدی و زمین های کشاورزی در مناطق سیل زده شهرستان ارومیه خسارات زیادی وارد شده است افزود: پیش بینی می کنیم به حدود ۷۰۰ منزل مسکونی در روستاها از ۵ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده باشد.

حسن خانی با بیان اینکه اقدامات امدادرسانی ازاولین ساعات  صبح شروع شده بود گفت: با انجام اقدامات پیش گیرانه درمناطق بالادست سیلوانا برای جلوگیری از خسارات جانی، توانستیم جلوی وارد آمدن خسارت در هفت یاهشت روستا را بگیریم.

فرماندار ارومیه خاطر نشان کرد: پیش بینی نمی شدکه  در منطقه باراندوز سیل و آبگرفتی منازل روستایی را شاهد باشیم ولی  متاسفانه در برخی مناطق ارتفاع آب حتی تا بیش از یک مترهم رسید.

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح در منطقه نازلو و کنترل حجم آب باعث شد خسارت خیلی کمتری داشته باشیم افزود: چنانچه زود وارد عمل نمی شدیم شاید بیشتر از شش برابر خسارت وارده فعلی را باید متحمل می شدیم.

حسن خانی بااشاره به اقدامات دستگاههای اجرایی شهرستان ارومیه برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده گفت: هلال احمر با استقرار کمپی قابل تحسین از روز جمعه  وارد عمل شده و با استفاده از بیشترین امکانات وضعیت را کنترل کرد.

وی ادامه داد: نیروهای بسیج با توزیع اقلام خوراکی و نیازهای اولیه زندگی به مدیریت حادثه پرداخته و آب شرب هم ازطریق دستگاه های متولی به مناطق سیل زده رسید.

حسن خانی با اشاره به اینکه هم اکنون هم روند شن برداری و تخلیه رسوبات از مناطق سیل زده ادامه دارد تصریح کرد: تمامی امکانات شهرستان ارومیه برای کنترل وضعیت بکارگرفته  شده است.

فرماندار ارومیه گفت: متاسفانه راه دریاچه مارمیشو هنوز مسدود است واقدامات لازم برای باز گشایی این مسیر انجام می شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.