حسن عبدی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سال گذشته برای حمایت از کارگاه های نیمه راکد جلسه های کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان به همت فرماندار و دبیری صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که خروجی این جلسات حل بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی بود که 80 میلیارد ریال سرمایه در گردش در اختیار واحدهای تولیدی نیمه راکد قرار گرفت .
وی ادامه داد: با اختصاص این میزان اعتبار کارگاه های راکد و نیمه راکد به خط تولید برگشته و فعال شدند و 2 واحد تولیدی تعطیل با اشتغال زایی 60 نفر به چرخه تولید بازگشت.
عبدی اظهار کرد: یکی از بحران های حال حاضر کشور رکود تولید و مساله بیکاری است که در علم اقتصاد 2 راهکار برای آن پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: یکی از این راه کارها افزایش تقاضا از طریق تزریق نقدینگی و راهکار دوم افزایش عرضه از طریق کارافرینی است که باید بستر کسب و کار فراهم و موانع تولید مولد برطرف شود.
رئیس اداره صنعت،معدن تجارت شهرستان بوکان گفت: بر این اساس در دولت تدبیر و امید به این مهم توجه اساسی شد و از یک طرف به تولید و از طرف دیگر به تولید کننده بها داده شد و مشکلات آنها در کارگروه های تخصصی رفع موانع تولید بررسی و در حد توان و توجیه اقتصادی برطرف شد.
عبدی اظهار کرد: در این شهرستان بستر کسب و کار نیز برای شهروندان فراهم و شفافیت اطلاعات به وجود آمده و با کمیته راهبری سرمایه گذاری خدمات خوبی ارائه شد.
این کارشناس و استاد علوم اقتصادی با بیان اینکه در شهرستان بوکان به همت مسئولان شهرستانی از جمله فرماندار و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی زمینه مشارکت اقتصادی بیشتر برای همشهریان فراهم شده، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید حدود 13 بنگاه تولیدی صنعتی با اشتغال زایی 170 نفر در فاز نخست در بوکان به بهره برداری رسید که طرح ها بر اساس مزیت ها و ظرفیت های منطقه بوده و داری توجیه اقتصادی می باشند.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید در شهرستان بوکان مجتمع صنوف آلاینده با 600 نفر عضو و اشتغال زایی فراوان ایجاد و در آینده نزدیک شروع به کار می کند.
عبدی ادامه داد: در دولت یازدهم و با اختصاص اعتبارات دولتی برای بافندگان صنعت فرش، فرش سفید صلح در شهرستان بوکان بافته و در اختیار وزارت امور خارجه برای ارسال به سازمان ملل قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، شهرستان بوکان یکی از قطب های اقتصادی و تولیدی در استان آذربایجان غربی به شمار می رود که در این شهرستان و در شهرک صنعتی بیش از 82 واحد تولیدی فعالیت دارد.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
**7510/3093خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.