مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از توزیع بیش از 80تن اقلام امدادی دربین حادثه دیدگان سیل در شهرهای سیل زده این استان خبر داد.

حسن محمودی اصل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، گفت: از اولین ساعات وقوع سیل در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی، نیروهای امدادی هلال احمر با اعزام به مناطق سیل زده مشغول کمک رسانی به حادثه دیدگان و رهاسازی افراد گرفتار در جریان این حادثه شدند.

محمودی با اشاره به وسعت سیل اخیر در استان خاطرنشان کرد: در حادثه سیل اخیر 4 هزار و ۳۸ خانوار از 4 شهرستان ارومیه، نقده، اشنویه و میاندوآب به استعداد ۱۷ هزار و ۸۵ نفر حادثه دیده اند و نیروهای امدادی و امدادگران شبانه روز در حال امدادرسانی به این حادثه دیدگان به دو شکل اعزام بالگرد و ترابری زمینی هستند.

محمودی اظهار کرد: نیروهای دوره دیده سیلاب، آنست، واکنش سریع، امداد هوایی و تیم‌های ارزیابی این جمعیت با اطلاع یافتن از مناطق سیل زده و حادثه دیده از همان ساعات اولیه وقوع سیل در شهرستانهای حادثه دیده اقدام به کمک رسانی به مردم حادثه دیده و مشارکت در تخلیه مناطق مسکونی درخطر نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: امدادگران و تیم های حاضر در مناطق حادثه دیده علاوه بر شناسانی و تخلیه مناطق پرخطر، با توزیع اقلام زیستی و غذایی، برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و جست‌وجوی مفقودین این حادثه به یاری مردم آسیب دیده استان پرداختند.

وی با اشاره به آمار نیروهای امدادی و تجهیزات بکارگیری شده توسط جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در سیل اخیر، افزود: تعداد ۳۴۹ نفر نیروی انسانی بروز و تعداد 100دستگاه بروز خودروی امدادی در این حادثه مشغول عملیات امدادرسانی در مناطق سیل زده هستند.

محمودی تصریح کرد: طی این حادثه بیش از 80 تن اقلام امدادی ضروری شامل چادر، پتو، موکت والور، کنسرو جات، روغن، حبوبات برنج، آب‌معدنی، قند، شکر، نان، خرما، بیسکویت، کلمن آب، گونی، ست بهداشتی، نایلون و ست ظروف به ارزش 4 میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در میان حادثه دیدگان توزیع گردیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اذعان کرد: خسارات وارده به شهرستان‌های ارومیه، نقده، محمدیار، اشنویه و میاندوآب شامل تخریب کامل پل‌های ارتباطی مابین روستاها، خسارات به مزارع و احشام و نیز آبگرفتگی معابر و منازل بود که درمجموع 5 شهر و ۶۹ روستا را در بر می‌گرفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 5 کمپ اردوگاهی و ۱۷۰ چادر امدادی شامل 100دستگاه چادر در روستاهای عربلو، سردرود و بابارود شهرستان ارومیه و 70 دستگاه چادر در شهرستان نقده جهت ارائه خدمات اسکان اضطراری به مردم حادثه دیده در این مناطق دایر شده است.

محمودی اصل زاده با اشاره به مفقودی یک نفر نوجوان ۱۲ ساله اشنویه‌ای در اولین ساعات حادثه سیل این شهرستان گفت: بنا بر آخرین گزارشات واصله از تیم‌های امدادی تاکنون عملیات جست‌وجو برای یافتن این نوجوان که با دوچرخه خود در حال عبور از پل رودخانه "گدار" بوده و به‌واسطه شدت‌جریان سیل وارد رودخانه شده، ادامه دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.