به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی به مردم سیل زده محمدیار و نقده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از فروکش کردن سیل نیز برخی از منازل نشست خواهد کرد و بازسازی منازل باید در اسرع وقت آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه تسریع در بازسازی منازل سیل زده از سوی سپاه شهدا در ستاد بحران این استان پیگیری می شود، ادامه داد: در حادثه سیل اخیر مردم محمدیار با تلاش و همت مجاهدانه به کمک یکدیگر شتافتند و به خوبی در مقابل سیل مقاومت کردند.
سردار سرتیپ دوم عابدین خرم گفت: بعضی از اقدامات ابتکاری سپاه نقده در مسیرگشایی و کاهش حجم سیلاب در این شهرستان گره گشا بوده و از آثار مخرب سیل اخیر کاسته است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه همه اقشار جامعه از این سیل آسیب دیدند، گفت: تخلیه فوری سیلاب باقیمانده در مناطق سیل زده خواست مردم منطقه بوده و هم اکنون با امکانات دولتی و تجهیزات ارسالی توسط قرارگاه خاتم این امر در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه حضور مسئولان در میان مردم موجب تسکین آلام آنان می شود، گفت: باید امکانات اسکان اضطراری به اندازه کافی در اختیار سیل زدگان قرار بگیرد تا مردم بیشتر از این دچار زیان نشوند.
به گزارش ایرنا 24 تا 26 فروردین ماه در جنوب و مرکز آذربایجان غربی بارندگی های شدیدی رخ داد و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرهای رودخانه ای منجر شد.
در این حادثه رودخانه های نازلو چای، گدار، باراندوز چای، سیمینه و زرینه رود طغیان کردند و سه پل در استان در بخش سیلوانا و اشنویه تخریب و تعدادی از خانه های روستایی و شهری دچار آبگرفتگی شد.
در اثر سیلاب 10 هزار نفر از مردم استان در شهرستان های ارومیه، نقده، پیرانشهر و اشنویه دچار مشکلات اساسی شدند و یک نوجوان 12 ساله مفقود شد.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.