به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه،  با فرمان امام در سال 58 نخستین مناسبت نظامی که روز 29 فروردین بود بنام روز ارتش نام‌گذاری شد و پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان این روز برای قدردانی از زحمات ارتشیان جان برکف، با برگزاری رژه و نمایش قدرت نیروهای مسلح بزرگ داشته می‌شود.

در حقیقت با دیدار انقلابی نیروی هوانیروز ارتش با امام خمینی (ره) در روز 19 بهمن 57، پیوند ارتش با انقلاب اسلامی بیش از پیش مستحکم شد.

اوایل انقلاب نخستین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهک‌های چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد.

 در ارومیه نیز همانند دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور این روز بزرگداشته شده و قدرت‌نمایی ارتشیان و نیروهای مسلح در این روز مهمترین رویداد خبری تلقی می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت روز ارتش برگزار شد با بیان این‌که ارتش در خدمت مردم و انقلاب بوده و حافظ دین و قرآن و دارای مشروعیت و مقبولیت است اظهار کرد: ارتش در برقراری امنیت عمومی و ملی کوشا و متعهد بوده و به عنوان یکی از نیروهای پا در رکاب رهبری همیشه در خدمت مردم و انقلاب اسلامی است.

امیر کیومرث شرفی با اشاره به این‌که آذربایجان‌غربی در دوران قبل از دفاع مقدس و پیش از آغاز تهاجم رژیم بعث عراق در درگیری با گروهک‌ها معاند، ایفای نقش کرده گفت: مردم این استان نیز افتخار آفرینی ارتشیان را در استان در مقابله با دشمنان دیده و این دلاور مردی‌ها را همواره در خاطر دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش با اشاره به ولایی و مذهبی بودن بدنه ارتش در دوران قبل از انقلاب گفت: 490 ارتشی در دوران ستم‌شاهی به عنوان افراد سیاسی در زندان‌های پهلوی محبوس بودند که 100 نفر از آنها به‌دست حکومت شاه ملعون اعدام شده و به شهادت رسیدند که همه اینها گواه مذهبی بودن ارتش حتی در دوران ستم‌شاهی است.

وی تصریح کرد: تقدیم 48 هزار شهید در دوران دفاع مقدس از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران که 14 هزار نفر از آنان متعلق به قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش است نشانه دفاع متعهدانه و حماسه آفرینانه نیروهای ارتش است.

شرفی افزود: ارتش به عنوان نخستین نیروی نظامی پس از انقلاب مورد توجه امام خمینی(ره) قرار گرفت به طوری که آن فقید 29 فروردین 58 را به عنوان روز ارتش نام‌گذاری کردند و این نشان از اهمیت ارتش در نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دارد.

پیروی از قرآن کریم مهم‌ترین فضیلت ارتش ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان این‌که ارتش با شرکت در دوران دفاع مقدس نشان داد که پیرو امام و رهبری است اظهار کرد: امروز متعالی ترین ارزش برای نیروهای مسلح حرکت بر مبنای احکام الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی تصریح کرد: اساسی‌ترین تمایز بین ارتش ایران و سایر کشورها این است که ارتش کافران در راه طاغوت جنگیده و نیروهای مسلح ما در سایه پرچم توحید در راه انقلاب، دفاع از مردم خود و برپا نگه داشتن پرچم کشور جان خویش را فدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: اکنون با گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کشوری نظیر ایران پیدا نمی‌شود که با تکیه به کلام خداوند و از مقابل آن رژه بروند و این از فضیلت‌های خاص ارتش جمهونری اسلامی ایران در تمام دنیا است.

 در این مراسم یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شمال غرب کشور و یگانه‌های نمونه سپاه شهدا آذربایجان غربی، نیروی انتظامی و مرزبانی استان از مقابل قرآن کریم، تمثال امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و فرماندهان نظامی و انتظامی رژه رفتند.

 انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621377
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.