جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی ها و سیلاب های 2 سال اخیر باعث فرسایش و تخریب بخش هایی از پل تاریخی باراندوز شده بود و با توجه به اینکه پیش بینی می کردیم بر اثر بروز شرایط جوی نامساعد، خطرات جدی تری متوجه آن شود، طرح آسیب شناسی و مرمت این پل در سال 95 انجام شد.
وی اضافه کرد: فاز اول عملیات مرمت که شامل جاده دسترسی پل، آماده سازی بستر خاکبرداری شده، استحکام بخشی و پی سازی با ضریب اطمینان بالا بود در این پل با دقت بسیار زیاد به انجام رسید.
وی اظهار کرد: پل های تاریخی پنج چشمه و قلعه جوق ماکو نیز در بارش های قابل توجه هفته های اخیر و سیلاب جاری شده، آسیب ندیدند که این امر نیز به علت مرمت و بازسازی این پل ها در سال گذشته بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص پل میرزا رسول میاندوآب نیز گفت: با توجه به در خطر بودن این پل، طرح مطالعه و استحکام بخشی آن در شورای فنی تصویب شده و اجرایی می شود .
جباری افزود: طرح مرمت و استحکام پل میمند نقده نیز با پیشرفت 80 درصدی به انجام رسیده وادامه پروژه که شامل نماسازی و اجرای سنگ فرش است، درسال جاری انجام می شود.
به گزارش ایرنا، بر اثر سیل اخیر بسیاری از راهها و پل های ارتباطی در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی آسیب جدی دیدند.
8135/2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.