محمدعلی آخوندیان روز سه شنبه در همایش خیران مدرسه ساز خوی افزود: تعهد خیران استان در مورد مدرسه سازی هزار و 78 باب مدرسه با پنج هزار و 504 کلاس درس است که حدود نیمی از آن تکمیل و تحویل شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر هم خیران استان 89 باب مدرسه را با 460 کلاس درس در دست احداث دارند.
وی با مثبت ارزیابی کردن میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز در خوی اظهار کرد: شهرستان خوی در امر ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در رتبه اول استان قرار دارد و خیرین مدرسه ساز استان، 2 هزار و 280 میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در مناطق مختلف استان متعهد شده اند.
قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی هم در این همایش با بیان اینکه 30 درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند، افزود: در چهار سال گذشته 285 باب مدرسه با هزار و 250 کلاس درس در استان احداث و به بهره برداری رسیده که سهم خیران در ساخت این مدارس 40 درصد بوده است.
وی افزود: در اجرای طرح استانداری سازی مدارس تاکنون از مجموع 9 هزار کلاس درس استان، 6 هزار و 300 کلاس درس استاندارد سازی شده است.
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان خوی نیز در این همایش گفت: در سال های اخیر 77 باب مدرسه با 352 کلاس درس به همت خیران خویی ساخته و در اختیار آموزش و پرورش این شهرستان قرار گرفته است.
محمدعلی رهنمون افزود: در حال حاضر نیز خیران خویی 21 باب مدرسه با 161 کلاس درس را در دست احداث دارند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های کمتر توسعه یافته کشور در حوزه فضای آموزشی است و نیاز به فضاهای آموزشی جدید و مستحکم از جمله نیازهای مهم این استان به شمار می رود.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.