معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور میزان خسارت وارده بر اثر سیل به تاسیسات راهسازی آذربایجان غربی را 220 میلیارد ریال دانست و گفت: در مرحله نخست اقدامات اولیه و ضروری از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تامین می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آربایجان غربی؛ داوود کشاورزیان که به همراه دیگر نمایندگانی از هیات دولت در مناطق سیل زده استان حاضر شده بود ضمن انتقال پیام همدردی وزیر راه و شهرسازی به بازماندگان از آمادگی این وزارتخانه برای بازسازی تاسیسات راهسازی خبر داد.

وی با بیان اینکه اقدامات اساسی تر در حوزه جبران خسارتهای حوزه راهسازی باید از محل منابع مدیریت بحران تامین بشود افزود: مرسوم است بعد از چنین حوادثی دستگاههای اجرایی خسارات وارده را برآورد می کنند و از طریق مدیریت بحران استان به سازمان برنامه و بودجه و سپس هیات دولت گزارش می شود تا اعتبار لازم برای جبران خسارت در قالب اعتبارات عمرانی و هزینه ای تخصیص یابد.

کشاورزیان گفت: بعد از تصویب اعتبارات، کارهای اساسی تر از جمله احداث پل های تخریبی در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اهتمام جدی دولت برای جبران خسارتهای وارده و نیز بازسازی مناطق آسیب دیده در سریعترین زمان ممکن ابراز امیدواری نمود تا دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی در سطح کشور نباشیم.

وی مجموع راههای کشور را 220 هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این میزان 34 هزار کیلومتر راه شریانی است که 16 هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه است.

داود کشاورزیان ادامه داد: راههای شریانی بیشترین حجم ترافیک را در خود جای دادند و به لحاظ اعتبارات نگهداری هم سهم 45 درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: 55 درصد باقیمانده نیز به راههای غیر شریانی از جمله راههای روستایی و اصلی که باید از محل اعتبارات استانی نگهداری بشوند اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل افزایش قیمت دلار و قیر و هزینه های راهسازی و نگهداری در سالهای گذشته منابع استانی به هیچ وجه تکافوی نگهداری راههای غیرشریانی را نمی دهد اظهارداشت: پیشنهاد ما به دولت این است که مجموعه نگهداری راهها را به عنوان یک مجموعه یکپارچه ببینند و منابع پایدار برای نگهداری راهها پیش بینی کنند منابعی که در زمان کاهش اعتبارات دستخوش کاهش نشود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بهترین راه تامین درآمد پایدار برای نگهداری از راهها را وضع عوارض بر سوخت دانست و گفت: بنزین و گازوئیلی که مردم در جاده ها مصرف می کنند. از عوارض می توان به نگهداری راهها اختصاص یابد.

داود کشاورزیان افزود: در حال حاضر 10 درصد عوارض سوخت به شهرداری ها اختصاص می یابد چرا نباید به نگهداری راهها هم تعلق بگیرد.

به گزارش ایسنا، به دنبال بارش های سنگین در دو سه روز قبل در استان و به دنبال آن وقوع سیل و تخریب ابنیه راهسازی معاون. و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،معاون توسعه آزاد راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به همراه نمایندگان دولت و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ضمن سفر به مناطق سیل زده آذربایجان غربی راهکارهای تسریع در بازسازی ابنیه خسارت دیده را نیز بررسی کردند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.