امیرسرتیپ دوم کیومرث شرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تبریک هفته ارتش به مردم ایران و دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی افزود: درصورت مشاهده هرگونه تحرک دشمنان در مرزهای ایران اسلامی ضربه ما محکم خواهد بود و با شدت تمام به دشمنان پاسخ می دهیم.
وی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی جرات تعدی به خاک ایران را ندارند و ارتش با آمادگی کامل پاسدار کیان ایران اسلامی است و افتخار بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از امنیت ملی است.
وی اضافه کرد: در سایه تلاش های نیروهای مسلح کشور، امن ترین آسمان و مرز زمینی و دریایی در منطقه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و دارای امنیت پایدار در منطقه هستیم.
وی ادامه داد: اساس استقلال کشور ارتش جمهوری اسلامی است و نخستین فرمان امام خمینی (ره) در 28 فروردین سال 58 تشکیل ارتش انقلاب بود که در روز 29 فروردین همان سال انجام شد.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نتیجه اعتماد امام (ره) به ارتش در هشت سال دفاع مقدس، غائله کردستان و مقابله با ضد انقلاب در آذربایجان غربی مشاهده شد و ارتش از جنس مردم و در خدمت مردم است.
امیر شرفی افزود: وجود 490 زندانی سیاسی ارتشی در زمان طاغوت و 48 هزار شهید ارتش جواب اعتماد امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به ارتش است.
وی اضافه کرد: امروز نیز ارتش در خدمت انقلاب اسلامی و مردم است و نیروهای ارتش نیروهایی مومن، متعهد، متدین، انقلابی و پای در رکاب هستند.
وی با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی به نیروهای مسلح آن است، اظهار کرد: امروز فاصله بین طرح ایده تا ساخت سلاح های پیشرفته نظامی در ارتش جمهوری اسلامی بسیار کم است و پیشرفت های سلاحی امروز ایران قابل مقایسه با زمان جنگ نیست.
وی با اشاره به اینکه سربلندی و موفقیت ایران اسلامی در منطقه ناشی از تدابیر مقام معظم رهبری است، بیان کرد: ارتش در خدمت انقلاب و تعهدات آن و گوش به فرمان اوامر رهبری است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: علاقه مردم ایران اسلامی به ارتش ستودنی و دوسویه است.
امیر شرفی با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه آذربایجان غربی مفهوم واقعی دفاع را نمی داند، افزود: مردم این استان با دفاع عجین شده اند و از روزهای اول انقلاب به رغم شیطنت ها، تحرکات و اقدامات گروهک های معاند پا به پای ارتش به دفاع از مرزهای استان پرداختند.
وی اظهار کرد: هنوز درهای دفاع از کیان نظام اسلامی در کشور باز است و جوانان متعهد و مومن ایرانی با غیرت و شجاعت در دفاع از حریم اهل بیت (ع) حماسه آفرینی می کنند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در حال حاضر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار دفاعی قرار دارند و دشمنان ما این مساله را به خوبی می دانند و به همین علت در مقابل نیروهای مسلح ایران خاضع شده اند.
وی تعهد، ولایتمداری، ایمان و روحیه انقلابی و جهادی را از خصیصه های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این خصیصه ها مختص نیروهای نظامی ایرانی است و در نیروهای مسلح هیچ کشوری وجود ندارد.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در هفته ارتش در سطح منطقه شمال غرب ادامه داد: برپایی مراسم سان و رژه در15 شهر استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و قزوین به ویژه در شهرهای ارومیه، خوی، ماکو، نقده، مهاباد، سلماس، پیرانشهر و جلفا و نشان دادن توانمندی های نظامی نیروهای مسلح در استان از جمله این برنامه هاست.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری یادواره 14 هزار شهید ارتش در منطقه شمال غرب، یادواره شهید صیاد شیرازی، نخستین آیین سالگرد و گرامیداشت مدافعان حرم ارتش جمهوری اسلامی، حضور در آیین نماز جمعه و برپایی مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های اجرا شده برای این هفته است.
به گزارش ایرنا، 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی نامگذاری شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.