به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با آغاز باران در روز 25 فروردین مردم شهر و روستای آذربایجان‌غربی و ‌شرقی به شوق دیدن باران بهاری و لذت بردن از این  شدت باران، راهی حاشیه‌های رودخانه و روستاهای اطراف شهرها شدند، با گذشت لحظه به لحظه از بارش باران، شدت آن نیز به نسبت بیشتر و جریان سیل راه افتاد که با ورود به زمین‌های کشاورزی و بالا آمدن آن تا سطح جاده خوف بزرگی را در دل‌ها به وجود آورد، مشاهده این حجم از آب در آذربایجان کم نظیر بود.

بالا آمدن جریان سیل در روستاها پس از ساعاتی خبرهای ناراحت کننده‌ای را به گوش هموطنان رساند که در آذربایجان‌غربی سبب تخریب خانه‌های برخی از روستاهای سیل‌زده و فوت نوجوان 12 ساله و در آذربایجان‌شرقی علاوه بر تخریب، جان تعداد قابل توجهی نیز گرفته شده است.

در آذربایجان‌غربی روستای جبل واقع در 35 کیلومتری ارومیه – مهاباد و روستای باراندوز واقع در 20 کیلومتری ارومیه – اشنویه از جمله روستاهایی است که خسارت بسیاری بر آن‌ها وارد شده و راه ارتباطی با شهر بسته شده است.

روستای "گدر" در شهرستان اشنویه نیز از دیگر روستاهای سیل زده بود که متاسفانه جان نوجوان 12 ساله را گرفته و هنوز نتیجه‌ای برای پیدا کردن پیکر او حاصل نشده است.

ادامه جستجو برای یافتن پیکر نوجوان 12 ساله

فرماندار اشنویه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به موضوع سیل در این شهرستان اظهار کرد: جست‌وجو برای پیدا کردن پیکر این نوجوان با همکاری هلال احمر، نیروهای انتظامی و ستاد بحران همچنان ادامه دارد.

وی گفت: دیوار ساحلی اشنویه به طول 140 متر نیز بر اثر سیل تخریب شد ولی خوشبختانه خسارت جانی و مالی وارد نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که 3 پل ارتباطی استان در اثر وقوع سیل تخریب شده است افزود: پل 3 دهنه 15 متری محور راژان- زیوه، پل چهار دهنه 10 متری روستای گلستانه و یک پل نیز در محور سیلوانا است.

رضایت‌مندی سیل‌زدگان از نهادهای امدادرسان

متاسفانه در آذربایجان‌ شرقی فوت 42 نفر در عجب‌شیر و آذرشهر و تخریب منازل روستاهای آن سبب برانگیخته شدن ناراحتی هموطنان به‌ویژه ترک زبانان شد.

وزیر نیرو با سفر به آذربایجان‌غربی و بازدید از خسارت‌های وارده به این دو استان، از آماده باش و توجه ارگان‌ها و نهادهای دولتی ابراز خرسندی کرده و دلیل سیل‌زدگی و جان باختن این تعداد از مردم آذربایجان‌شرقی را حاصل بی‌توجهی و نادیده گرفتن بحران سیل دانست.

دراین میان نیز با اعلام رضایتمندی مسئولان استانی، مردم آذربایجان از توجه دولت و مسئولان ابراز ناراحتی کردند و اظهار کردند که نهادهای دولتی نسبت به مناطق سیل زده بی توجه بوده و هیچ‌گونه رسیدگی فوری انجام نگرفت چراکه پس از گذشت ساعت‌ها در محل مورد نظر حضور یافتند.

و این در حالی است که مسئولان استانی اظهار دارند که اقدامات امدادرسانی به سیل‌زدگان از زمان شدت گرفتن سیل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

گزارش از فرخنده امیری

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618587
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.