وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در رسیدگی به امور سیل زدگان آذربایجان غربی و شرقی گفت: خسارت‌‌های سیل در استان های آذربایجان غربی و شرقی، فردا در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، چیت چیان وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در رسیدگی به امور سیل زدگان آذربایجان غربی و شرقی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: در جلسه هیات دولت که فردا برگزار می شود، گزارشی از خسارات و آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان های آذربایجان غربی و شرقی ارائه و تصمیمات لازم برای جبران خسارت ها اتخاذ خواهد شد.
وی به علت عمده وقوع سیلاب در استان اشاره کرد و گفت: علت عمده این سیلاب که متاسفانه خساراتی را نیز بدنبال داشته، گرمای هوا، بارش باران و ذوب شدن برف ها بود؛ البته در برخی موارد که سد و سامانه های کنترل سیلاب را داشتیم آسیب ها به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است.
چیت چیان اضافه کرد: در مناطقی که تاسیسات و منازل در بستر و حریم رودخانه قرارگرفته اند آسیب ها افزایش یافته و مردم دچار مشکل شده اند.
وی با تقدیر از عملکرد مردم و دستگاههای اجرایی و خدمات رسان استان در کنترل و مدیریت حادثه نیز گفت: آمادگی و هشدارهای قبل از سیلاب، همکاری مردم و حضور مستقیم استاندار در صحنه باعث شد، روند کمک رسانی به آسیب دیدگان با شتاب بیشتری انجام شود.
وزیر نیرو در رابطه با تامین مواد غذایی آسیب دیدگان هم گفت: ۵۰ تن مواد غذایی خریداری و آماده حمل به مناطق آسیب دیده است که به سرعت در اختیار آسیب دیدگان قرار خواهد گرفت.
وی به تلفات جانی ناشی از وقوع سیل در استان های آذربایجان غربی و شرقی نیز اشاره کرد و گفت: تلفات جانی در آذربایجان غربی حداقل بوده است اما در آذربایجان شرقی، متاسفانه تلفات جانی زیاد بوده است که عمدتا به دلیل بی احتیاطی افرادی بوده است که برای عکس و فیلم گرفتن و یا تماشا به حریم رودخانه ها رفته بودند.
چیت چیان تاکید کرد: دستگاهها آمادگی لازم را برای مدیریت بحران و امداد و نجات دارند اما رعایت مسائل ساخت و ساز متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد و درچنین مواردی حادثه آفرین می شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.