اردوان نوسودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکهزار هکتار از این مزارع مربوط به چغندرقند و 500 هکتار مربوط به گندم است، اضافه کرد: 132 هزار قطعه ماهی تلف شده نیز مربوط به یک مزرعه پرورش ماهی تخریب شده بر اثر سیل است.
وی برآورد اولیه این خسارت ها را 35 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سه پل بزرگ در محور پیرانشهر - سردشت، آب بند انحرافی ایستگاه پمپاژ در روستای ریگ آباد، پل فلزی بزرگ در روستای زیوکه و پل های کوچک و راه های ارتباطی داخل 30 روستای شهرستان نیز خسارت دیده است.
فرماندار پیرانشهر با ابراز خرسندی از نبود تلفات جانی در حادثه سیل در این شهرستان گفت: تنها یک نفر در این حادثه از ناحیه پا دچار شکستگی شد که مشکل خاصی نیز در این خصوص وجود ندارد.
وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تلفات و خسارت های سیل پیش از بروز این پدیده در پیرانشهر افزود: بستن مسیر اشنویه - پیرانشهر، بازدید از روستاهای در معرض خطر، تخلیه 10 منزل مسکونی در مسیر سیل به ویژه در روستای زیوکه و استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و خدماتی برای کاهش خطرات از جمله این اقدامات به شمار می رود.
به گزارش ایرنا بارش باران های فصلی روز پنجشنبه با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.
تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب قرار گرفته است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد انجام می شود.
جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز با راه اندازی قایق ها در این روستاها، مکان های اسکان اضطراری و موقت ایجاد کرده و به امدادرسانی مشغول است.
رئیس جمهوری روز گذشته در یک گفت و گوی تلفنی به استاندار آذربایجان غربی دستور داد تا روند کمک رسانی به سیل زدگان این استان با استفاده از تمامی امکانات تسریع شود.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.