به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، بکارگیری همه امکانات استان های همجوار برای ساماندهی هر چه سریع تر امدادرسانی از دیگر موارد مورد تاکید حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به قربانعلی سعادت است.
رئیس جمهوری در تماس تلفنی با وزیر نیرو که به نمایندگی از ایشان در راس هیاتی در منطقه حضور یافته است، در جریان آخرین وضع امداد و رسیدگی به سیل زدگان این استان و خسارات ها قرار گرفت.
معاونان وزارتخانه های کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر از اعضای ‏هیات اعزامی به سرپرستی وزیر نیرو به ارومیه هستند؛ این هیات دقایقی پیش در نشست ستاد هماهنگی بحران این استان حضور یافت.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این تماس تلفنی گزارشی از بازدید حضوری خودش در روز جاری از مناطق سیل زده و اقدامات صورت گرفته ارایه کرد.
به گزارش ایرنا، سیلاب و طغیان رودخانه های آذربایجان غربی در پی بارش های 2 روز گذشته موجب وارد شدن خسارت به بسیاری از راه ها و پل های ارتباطی روستایی، مزارع کشاورزی و منازل شد.
طغیان رودخانه گادر در اشنویه علاوه بر مسدود کردن مسیر 49 کیلومتری اشنویه - پیرانشهر، روز گذشته یک نوجوان 12 ساله را به کام خود کشید و عملیات جست و جو برای یافتن این نوجوان همچنان ادامه دارد.
تخریب شدن پل هاشم آباد در پی طغیان رودخانه باراندوز در محور راژان به منطقه 'زیوه' و 'مرگور'، نیز راه ارتباطی 50 روستای ارومیه را مسدود کرده است.
مدارس برخی از نقاط اشنویه و بخش سیلوانای ارومیه در نوبت صبح و بعد از ظهر امروز /شنبه/ به دلیل طغیان آب رودخانه ها، مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش ها تعطیل بود.
امروز در شهرستان نقده با توجه به کاهش میزان آب رودخانه گادر، شرایط بهتر شده و این شهرستان در حال خروج از بحران است؛ روز گذشته در اثر طغیان این رودخانه و بروز سیل خسارت هایی به 25 روستای این شهرستان و برخی از منازل در شهرهای نقده و محمدیار وارد شد اما تعیین این خسات ها به بعد از کنترل بحران موکول شده است.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
3072 ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.