عبدالحسین علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پل سه دهنه 15 متری محور راژان – زیوه، پل چهار دهنه 10 متری روستای گلستانه و پل هاشم آباد در محور سیلوانا تخریب شده است، اظهار کرد: سه راهی محمدیار نیز با آبگرفتگی روبرو بوده و عملیات راهداری در این مسیرها در حال انجام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه 60 روستای استان دچار آبگرفتگی شده است، گفت: بیشتر این روستاها در حوزه شهرستان ارومیه قرار دارند و 800 نفر از عوامل راهداری در مسیرهای منتهی به این روستاها در حال انجام عملیات راهداری هستند.
به گزارش ایرنا، طغیان رودخانه گدار در اشنویه علاوه بر مسدود کردن مسیر 49 کیلومتری اشنویه - پیرانشهر، روز گذشته یک نوجوان 12 ساله را به کام کشید و عملیات جست و جو برای یافتن این نوجوان همچنان ادامه دارد.
تخریب شدن پل هاشم آباد در پی طغیان رودخانه باراندوز در محور راژان به منطقه 'زیوه' و 'مرگور'، نیز راه ارتباطی 50 روستای ارومیه را مسدود کرده است.
مدارس برخی از نقاط اشنویه و بخش سیلوانای ارومیه در نوبت صبح و بعد از ظهر امروز /شنبه/ به دلیل طغیان آب رودخانه ها، مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش ها تعطیل است.
امروز در شهرستان نقده با توجه به کاهش میزان آب رودخانه گدار، شرایط بهتر شده و این شهرستان در حال خروج از بحران است؛ روز گذشته در اثر طغیان این رودخانه و بروز سیل خسارت هایی به 25 روستای این شهرستان و برخی از منازل در شهرهای نقده و محمدیار وارد شد اما تعیین این خسات ها به بعد از کنترل بحران موکول شده است.
در شهرستان اشنویه روستاهای پی قلعه، گلاز، سرگیس، فجرآباد، درود و دنیخه، در شهرستان ارومیه روستاهای سوسن‌آباد، هاشم‌آباد، سلطان‌آباد، علیه، ژراژی، لورزینی، سیدک، گوی قلعه، جیرانلار، خضرآباد، سردرود، بابارود و حسوکندی و در شهرستان نقده نیز روستاهای اوخسار، دورگه لطف‌الله و ورودی شهر با بیشترین خسارت ناشی از سیل و طغیان روز گذشته رودخانه های استان مواجه است.
3214/3072 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.