فرماندار ارومیه از آخرین وضعیت امداد رسانی به روستاهای سیل زده این شهرستان خبر داد.

عباس حسن خانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در ارومیه  در بخش بخش سیلوانا و در منطقه مرگور اتفاق افتاده بود گفت: به علت طغیان رودخانه باراندوز در 7 روستای اطراف آن برخی منازل آسیب دیدند و آب گرفتگی معابر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این منطقه سه فقره پل دچار آسیب جدی شدند و همچنین محور راژان به زیوه مسدود است که با استقرار اکیپ راهداری پیش بینی می شود تا 24 ساعت آینده محورهای اصلی دسترسی به روستاها بازگشایی شود و پل هاشم آباد بازسازی شود.

حسن خانی گفت: همچنین آبگرفتگی در طول مسیر و خسارات به زمین های زمین های زراعی را شاهد هستیم ولی خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: همچنین پل برده سور سیلوانا که در مسیر اصلی قرار دارد نیز دچار ترکیدگی شده و امکان تردد در این مسیر وجود ندارد.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه نازلو چای نیز موجب آب گرفتگی در روستاهای پایین دست شده که اکیپ های امداد رسان برای کمک رسانی و توزیع آذوقه در بین سیل زدگان در این مناطق نیز مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط ارومیه بارش باران بیش از 60 میلی متر بوده است گفت: وجود برف در ارتفاعات و بارش شدید باران موجب سیلاب شد که با آمادگی کامل ستاد بحران حادثه به خوبی مدیریت شد و طی ساعات آینده تخلیه آب در تمامی روستا انحام خواهد شد.

حسن خانی با بیان اینکه در خود شهر ارومیه موردی از سیل زدگی گزارش نشده است گفت: مشکلات به وجود امده در روستاها نیز با تدابیر اندیشیده شده در اسرع وقت حل خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.