جعفرصادق اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ساماندهی واحدهای صنفی و تسهیل در پرداخت شهروندان همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: از این تعداد هفت هزار و 343 فقره واحدهای صنفی به کارتخوان و تعداد سه هزار و 857 فقره واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه تجهیز شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 50 شرکت پخش استانی بدون مجوز در پآذربایجان غربی شناسایی شده‌است، اظهار کرد: برای 25 شرکت پخش استانی مجوز فعالیت قانونی صادر شده که این شرکت‌ها به طور مستقیم برای بیش از 350 نفر اشتغال مستقیم و برای یک هزار و 500 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون فعالیت شرکت‌های ساماندهی شده با بیش از 70 دستگاه امکانات خودرویی و در مساحت 45 هزار متر مربع شامل امکانات اداری و ذخیره‌سازی انجام می‌گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: علاوه بر شرکت‌های استانی تاکنون 34 نمایندگی شرکت‌های پخش سراسری یا منطقه‌ای در این استان فعال بوده که بیش از 500 نفر در آنها مشغول به کار هستند.
اسکندری اضافه کرد: در این رابطه از 19 هزار و 432 واحد صنفی فاقد پروانه کسب پیش‌بینی شده در سطح استان، اطلاعات 6 هزار و 203 واحد صنفی از طریق نرم افزار بازرسی در سایت ایرانیان اصناف ثبت شده و هر سال نیز به طور متوسط برای هشت هزار واحد صنفی در سطح استان پروانه کسب صنفی صادر شده است.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در آذربایجان غربی در خصوص ساماندهی و نظارت بر عملکرد فروشگاه‌های مجازی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای گفت: تشکیل کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای و فروشگاه‌های مجازی در سطح استان به منظور ساماندهی و نظارت بر عملکرد شعب و ساماندهی بیش از 400 فروشگاه مجازی و 24 شعبه شرکت بازاریابی شبکه‌ای از جمله این اقدامات بوده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 80 هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعالیت دارد.
6009/2093 ** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.