به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی عصر روز چهارشنبه در دیداربا شعرای این استان با عنوان عصر شعر چکامه‌های رجب، افزود: حتی محققان مسیحی نیز پس از تحقیق در خصوص زندگی حضرت علی (ع) حیرت زده و سر درگم ‌مانده اند و این شاعران پاداش کار خود را از خداوند متعال و امیرمومنان(ع) می گیرند.
به گفته وی این اشعار باید بگونه ای باشد که سیره حضرت علی(ع) و راه و روش زندگی و حکومت داری ایشان را زنده کند و در جامعه رواج دهد و بدانیم که این کار در نزد خداوند بسیار با ارزش و با اهمیت است.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی نیز گفت: رواج هنر انقلابی در جامعه از برکت های انقلاب اسلامی است تا بتواند اهداف و ارزش های انقلابی را تبیین و گسترش دهد.
احد هوشمند افزود: در دنیای امروز زبان شعر تاثیر بسزایی در رواج اهداف انقلاب دارد و شعر و هنر انقلابی نه تنها در حوزه انقلاب بلکه در سایر زمینه ها نیز تاثیری موثری در اقتدار آفرینی دارد.
به گزارش ایرنا در این مراسم 40 نفر از شاعران استان حضور داشتند و در ادامه شاعرانی چون علی حبیبی، علی محمدیان، مرضیه انساندوست، باباعلی جوانمرد، علی صلاحلو و محمد میلانی به شعرخوانی در وصف ماه رجب، تحکیم وحدت و شخصیت والای حضرت علی (ع) پرداختند و در ادامه از خانواده شاعر مرحوم، سیاوش جمال زاده و چند تن از شاعران استان تجلیل شد.
بیستم فروردین، سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان 'روز هنر انقلاب اسلامی' نامگذاری شده است و 10 برنامه هنری و فرهنگی به همین مناسب در این استان در حال برگزاری است.
دیدار شاعر استانی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، اجرای نمایش بچه های مسجد، اکران فیلم 'ماجرای نیمروز' برای مسئولان استانی، برگزاری نمایشگاه پوستر ترامپیسم و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام از برنامه های حوزه هنری در شهرستان های آذربایجان غربی در هفته هنر انقلاب اسلامی است.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.