به گزارش ایرنا توکل حیدری روز چهارشنبه در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با جرایم انتخابات افزود: در هر انتخابات برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده و برای این شعب یک قاضی بازپرس ویژه نیز در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: انتخابات آینده دارای اهمیت ویژه ای از جهات مختلف است و باید در تمامی مراحل صحت و سلامت انتخابات رعایت شود.
وی افزود: باید نسبت به هر مرحله از انتخابات اقدامات لازم در زمان خود صورت گیرد تا بتوانیم آمادگی کامل را در مقابل توطئه های دشمنان داشته باشیم .
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی افزود: نهادها و دستگاه های مورد نظر برای برخورد و نظارت بر فضائی مجازی باید مشخص شوند تا این ارگان ها اگر تخلفی را مشاهده کردند، اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا این شعب آمادگی دارند تا اخبار و گزارش های مربوط به جرایم و تخلفات انتخاباتی را به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و حکم مقتضی را در این خصوص صادر کنند.
یکی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی، تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و نامزدهای انتخاباتی حق ندارند پیش از زمان رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور برای تبلیغات زود هنگام اقدام کنند و در صورت مشاهده اقداماتی از این دست و ارائه گزارش به مراجع قضایی این اقدام به عنوان تخلف انتخاباتی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.