افشین سنایی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی موسسان مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی با اشاره به میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این مدارس اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط ادارات و مناطق، میزان رضایتمندی از مدارس غیر دولتی 71.8 درصد خوب بوده، 18 درصد پایین تر از متوسط و ضعیف و بقیه متوسط بوده است.
سنایی بیان کرد: در پوشش تحصیلی در این مدارس نیز عوامل موثر بررسی شده و استیجاری بودن ساختمان مدارس غیر دولتی که موجب جابجایی مدارس می شود در ریزش تعداد دانش آموزان موثر شناخته شده است.
وی اظهار کرد: پیچیده بودن مراحل اخذ مجوز نوسازی، بروز نبودن امکانات و تجهیزات برخی مدارس غیردولتی و عدم حمایت مالی و تشویقی از مدرسان نیز از عوامل موثر بر کارکرد این مدارس است.
سنایی بیان کرد: اجرای طرح 6-3-3 در این مدارس که باعث فقدان پایه هایی در دوره های اول و دوم متوسطه شد نیز از مشکلات این مدارس است.
وی اضافه کرد: انتظار اولیا در زمینه ارتقای مستمر کیفیت آموزشی، استقرار و راه اندازی این مدارس در ساختمان های غیرآموزشی نیز موجب شده است تا پوشش تحصیلی این مدارس در حد پایین باشد.
سنایی گفت: پرداخت نشدن حق و حقوق قانونی شاغلان در این مدارس مطابق با نرخ شهریه، توجه نکردن به فعالیت های پرورشی در کنار فعالیت های آموزشی، نداشتن برنامه کاری سالانه، توجه نکردن به تجهیزات حفاظتی و امنیتی در این مدارس و درصد کم قبولی ها از مهمترین مشکلات موجود و مطرح است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 550 هزار دانش آموز است که از این تعداد حدود 40 هزار نفر در 400 مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.