به گزارش ایرنا، رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از عصر امروز وزش باد شدید به علت ورود سامانه مدیترانه ای در این شهرستان آغاز شد که شدت آن تا 62 کیلومتر بر ساعت رسید.
غفور محمدپور در گفت و گو با ایرنا افزود: تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت اعلام نشده است اما شاخ و برگ برخی از درختان شکست.
رئیس اداره هواشناسی بوکان نیز به ایرنا گفت: تندبادی با سرعت 60 کیلومتر در ساعت این شهرستان را در نوردید.
اسماعیل کامیاب نسب گفت: صبح امروز وزش باد شدید با سرعت 18 کیلومتر بر ساعت آغاز شد و به 60 کیلومتر بر ساعت رسید که باعث ریزش گل درختان مثمرکشاورزان و شکسته شدن شاخه های برخی درختان در سطح خیابان ها و گذرگاه های عمومی و کندی عبور و مرور مردم شد.
وی در خصوص علت این پدیده جوی اظهار کرد: علت سامانه مدیترانه ای است که امروز از طرف غرب وارد و باعث به وجود آمدن پدیده وزش باد شدید و رگبار رعد و برق در منطقه شده است.
کامیاب نسب با بیان اینکه وزش باد جهت جنوبی دارد، اظهار کرد: این پدیده جوی امروز و فردا با شدت کمتر ادامه خواهد داشت و باعث ایجاد گرد و خاک نیز در منطقه شده است.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان بوکان افزود: در چند روز آینده افزایش سه درجه ای دما در منطقه خواهیم بود و دمای هوا به 15درجه بالای صفر خواهد رسید.
کامیاب نسب ادامه داد: حداقل دمای امروز 9 درجه وحداکثر 12درجه بالای صفر بوده است.
شهرستان بوکان با 251هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093/7510**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.