امیر حسن سیفی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت 14 هزار شهید شمالغرب ارتش و سالروز شهادت امیر علی صیاد شیرازی، افزود: شهید صیاد شیرازی همواره صبر و دوستی را در سرلوحه کارهای خود قرار داده بود و امروز همه ما باید راه ایشان را ادامه دهیم.
به گفته وی بیش از نیمی از شهدای دوران دفاع مقدس از غرب و شمالغرب کشور هستند و مردم و مسئولان این مناطق باید بدانند که در چه جایی زندگی و خدمت می کنند و این محل امانتی است در دستان آنان که نباید به دست نااهلان بیافتد.
وی با بیان اینکه عشق به انقلاب و کشور یعنی حفظ ارزش های انقلاب و بیعت کردن با امام و شهدا، ادامه داد: مسئولان و خدمتگزاران آذربایجان غربی بدانند که خدمت در ارومیه خدمت در سکان عشق است و باید برای حراست از این سکان کوشا باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز گفت: شهدا از جایگاه و مقام الهی و رفیعی برخوردارند و اهل بیت و امامان به جایگاه شهدا غبطه خورده اند.
وی با تاکید بر اینکه شهدا در نزد خداوند متعال و در بهشت الهی مشهور شده‌اند و ما هم باید ادامه دهنده راه آنان باشیم، افزود: پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند که وقتی مجاهدان راه خدا آماده جهاد می‌شوند، خداوند متعال برای آنان برائت از جهم را وعده می‌دهد.
فرمانده منطقه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: امیر سپهبد علی صیاد شیرازی اخلاص و ولایت مداری را به گونه ای در وجودشان پرورش داده بود و به تبع آن بصیرت و دشمن‌شناسی ایشان در حد اعلا بود که توانست دشمنی بنی‌صدر را بشناسند و تا آخر هم بر سر حرفش ایستاد.
امیر سرتیپ دوم کیومرث افزود: بصیرت شهید صیاد شیرازی در دشمن شناس زبانزد است و ایشان از شهدایی هستند که رهبری بر سر مزارش حاضر شده اند و ابراز دلتنگی نسبت به ایشان کرده اند.
وی با اشاره به اینکه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست، افزود: اقتدار و امنیت امروز کشور را مدیون خون شهیدانی چون صیاد شیرازی هستیم و باید از شهدا و راهشان درس جانفشانی بگیریم.
وی ادامه داد: خشنودی شهدا و امام شهدا مدال افتخاری بر سینه رزمندگان دفاع مقدس است که توانستند در سایه ولایت و عظم راسخ خودشان دست هر بدخواهی را از کشور کوتاه کنند و باید امروزه این روحیه دشمن ستیزی و مقاومت را در بین جوانان رواج دهیم.
به گزارش ایرنا شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در سحرگاه 21 فروردین 1378، پس از عمری مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر، به دست همان منافقین کوردلی که در عملیات مرصاد، شکست سختی را نصیبشان کرده بود و همانگونه که آرزوی قلبی‌اش بود، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و شهادت افتخارآمیزش چون حیات پرثمرش، موجی از دین‌خواهی را برانگیخت.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده : علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.