مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از حضور 50 هزار نفر زائر نوروزی در طول طرح آرامش بهاری 96 در بقاع متبرکه استان خبرداد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: طرح آرامش بهاری امسال در 17بقعه متبرکه استان  برگزار شد که در طول طرح، 50 هزار نفر زائر و مسافر نوروزی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی حضور یافتند.

وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال نو در یکی از بقاع متبرکه استان برگزار شد گفت: امسال در لحظه تحویل سال نو 6 هزار نفر در این بقعه متبرکه سال نو را تحویل کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به تعداد روحانیون فعال در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه آذربایجان غربی گفت: امسال در طرح آرامش بهاری 9 روحانی بومی و 22 روحانی اعزامی در بقاع متبرکه فعالیت کردند.

وی با بیان اینکه خیمه های معرفت در 5 امامزاده استان برای ارائه خدمات به زائران و مسافرین نوروزی در طول طرح آرامش بهاری 96برپا شده بود تصریح کرد: در حدود 15 هزار نفر از برنامه های خیمه معرفت بقاع متبرکه آذربایجان غربی بهره مند شدند.

حجت الاسلام جوانبخت در ادامه افزود: پایگاه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی نیز در 11 بقعه متبرکه استان در طرح آرامش بهاری امسال برپا بود.

وی با بیان اینکه  امسال 10 هزار بروشور تولیدی برای طرح آرامش بهاری در استان توزیع شده بود خاطر نشان کرد: 3000بروشور برای شهرستان و 3عنوان بروشور تبلیغی ،ترویجی توسط اداره کل اوقاف آذربایجان غربی در طول طرح تولید و توزیع شده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت:750 نفر از زائران و مسافران نوروزی در طول طرح آرامش بهاری امسال در زائرسراهای بقاع متبرکه آذربایجان غربی اسکان یافته اند.

وی با اشاره به تعداد وقوف  جدید ثبت شده در طول طرح آرامش بهاری 96گفت: در ایام اجرای طرح 2 وقف منفعتی و یک وقف انتفاعی  با ارزش ریالی 2 میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه در طول اجرای طرح آرامش بهاری امسال، 65 نفر خادم ثابت و افتخاری به ارائه خدمات پرداختند افزود: 40 نفر از اعضای هیئت امنا و 10 نفر از مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی نیز در طول اجرای طرح در امامزادگان آذربایجان غربی  در ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافرین نوروزی تلاش کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به هزینه های طرح آرامش بهاری سال 96اشاره کرد و گفت:  160میلیون ریال از هزینه های اجرای طرح، از محل فرهنگی بقاع متبرکه و 60 میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی تامین شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.