معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از برگزاری مرحله استانی مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز با حضور 2هزار دانش آموز در طول هفته آینده خبر داد.

قدرت اله قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اعلام این خبر اظهار کرد: برای مقابله با آسیبهای اجتماعی و ترویج مبانی اخلاقی یکی از بهترین بسترها، پرداختن به مفاهیم قرآنی و دینی است که در این راستا مسابقات قرآنی مرحله استانی با مشارکت 2هزار دانش آموز و با حضور 50 نفر عوامل اجرایی، سرپرست، مربی و داروان در اردوگاه معلم استان برگزار می شود.

وی افزود: آیین افتتاحیه این مسابقات برای دانش آموزان پسر روز یکشنبه 27 فروردین و برای دانش آموزان دختر روز چهارشنبه 30 فروردین در سالن معلم سازمان دانش اموزی استان برگزار می شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: این مسابقات در رشته های قرائت قرآن، حفظ قرآن، تفسیر و مفاهیم قرآن، احکام و اذان، انشای نماز، نهج البلاغه، صیغه سجادیه مداحی برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در مرحله آموزشگاهی 320 هزار نفر و در مرحله شهرستانی نیز 43 هزار نفر رقابت داشتند که منتخبین این دو مرحله به تعداد 2هزار نفر در مرحله استانی به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: برگزیدگان مرحله استانی در مرحله کشوری که در استانهای خراسان رضوی و اردبیل برگزار می شود، حضور خواهند داشت.

وی با اذعان به تلاش گسترده عوامل اجرایی جهت برگزاری باشکوه این مسابقات؛ ادامه داد: از نکات حائز اهمیت در این دوره از مسابقات، استفاده از ظرفیت دیگر نهادهای فرهنگی و قرانی بویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان می باشد و در این راستا نشست ها و هماهنگی های لازم به عمل آمده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.