به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز پنجشنبه در نشست مشترک مدیران روابط عمومی فرمانداری های استان و خبرنگاران ایرنای آذربایجان غربی در محل استانداری، افزود: اعتماد اجتماعی مهمترین سازه سرمایه اجتماعی بوده و روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی دستگاه های اجرایی با مردم، نقش مهمی در توسعه آن دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نتایج تقویت ارتباط بین مردم و دستگاه های اجرایی، توسعه اعتماد اجتماعی است، ادامه داد: روابط عمومی انتقال دهنده دستاوردهای دولت به مردم و خواسته ها، نیازها و تقاضاهای مردم به مدیران دستگاه های اجرایی است.
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی از مهمترین ارکان فعالیت دولت ها به شمار می رود، تاکید کرد: دولت ها و حاکمیت های موفق در طول تاریخ همواره در افزایش اعتماد اجتماعی موفق عمل کرده اند.
وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی ارزشی و دینی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این امر اعتماد مردم به دستگاه های دولتی در این نظام ایدئولوژیک باید بیشتر از سایر جوامع و کشورها باشد.
وی اطلاع رسانی را از دیگر وظایف مهم روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: روابط عمومی ها در امر اطلاع رسانی نیاز به رسانه های ارتباط جمعی دارند و باید بتوانند مقوله ارتباط با رسانه را در بهترین شکل ممکن تقویت کنند.
وی با اشاره به هجمه های بی سابقه برخی رسانه ها علیه دولت در سال های اخیر، اضافه کرد: عده ای با بی انصافی و دادن اطلاعات غلط به مردم، همواره دستاوردهای دولت را زیر سوال می برند و مقابله با آنان از طریق انعکاس واقع گرایانه دستاوردهای دولت میسر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: روابط عمومی ها در این شرایط باید بیش از گذشته فعال باشند و با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها، موفقیت های دولت را به اقشار مختلف مردم انتقال دهند.
وی اقتصاد مقاومتی را یکی از راهبردهای اساسی اقتصادی کشور و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اساسی ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است و دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار کوشا بوده ولی دیگر نهادها و قوا نیز باید با دولت همکاری کنند.
وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند، افزود: سال گذشته در سایه موفقیت های قابل توجه اقتصادی دولت، پس از 63 سال تراز تجاری کشور مثبت شد.
وی اضافه کرد: موضوع برجام یکی از راهبردهای مهم نظام بود که تحت نظر رهبر معظم انقلاب به فرجام رسید و رئیس جمهوری آمریکا نیز در آخرین اظهار نظر خود در این خصوص، آن را بدترین توافق این کشور دانست در حالی که در کشورمان برخی ها برنامه جامع اقدام مشترک/برجام/ را تضعیف می کنند.
رادفر امید آفرینی در جامعه را از اقدامات قابل توجه دولت خواند و ادامه داد: برخی ها در پی تزریق ناامیدی در کشور هستند در حالی که تضعیف دولت، تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه بیان دستاوردهای دولت، امید را در مردم زنده می کند، گفت: نرخ رشد اقتصادی ایران در دولت گذشته به منفی 6.7 درصد رسیده بود و این رقم با تلاش های دولت یازدهم به بیش از پنج درصد ارتقا یافت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین با یادآوری انتخابات پیش رو، افزود: اقدام لازم برای صیانت از آرای مردم و ایجاد اعتماد بیشتر برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای باید فراهم شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی همواره یار و یاور دولت و مجموعه استانداری بوده است، ادامه داد: روابط عمومی ادارات و فرمانداری ها به همراه خبرنگاران این خبرگزاری 2 بال ارتباطی دولت به شمار می روند و باید همدیگر را تقویت کنند.
حسام شیرازه محبت با تاکید بر فراهم سازی زمینه لازم برای تبیین عملکرد دولت یازدهم در بین مردم، گفت: بسیاری از دستاوردهای دولت در بین فضاسازی های منتقدان هنوز به گوش مردم نرسیده است.
به گزارش ایرنا اعتماد اجتماعی، مهمترین سازه سرمایه اجتماعی به شمار می رود و چرخش ساختار اجتماعی و تغییرات همه جانبه در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه مدرن و مخاطرات ناشی از این تغییرات توجه به این مفهوم را جدی ساخته است.
با اهمیت یافتن اعتماد اجتماعی در جامعه معاصر، به تدریج این مفهوم در نزد سیاستگذاران، برنامه ریزان و دولتمردان از جایگاه خاصی برخوردار شد تا جایی که سنجش سرمایه اجتماعی و به تبع آن اعتماد اجتماعی در قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور، نیز مورد توجه قرار گرفت.
در این آئین راهکارهای توسعه همکاری روابط عمومی فرمانداری ها در شهرستان های مختلف استان با خبرنگاران و رابطان خبر ایرنا مورد بررسی قرار گرفت.
در حال حاضر خبرگزاری جمهوری اسلامی با یک مرکز، یک دفتر و حضور رابطان در همه شهرستان های آذربایجان غربی فعال است و خدمات نظام جمهوری اسلامی را به مردم ارائه می کند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.