غلامرضا عدل دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 90 سرانه فضای سبز شهری ارومیه حدود 6 متر بود که این رقم در پایان سال 95 به بیش از 10 متر رسیده است.
وی اضافه کرد: میانگین سرانه اکولوژیکی فضای سبز شهری در کشور 12 متر مربع است که امیدواریم با شتاب زیاد در آینده نزدیک به این رقم دست یابیم.
وی اظهار کرد: در سال های میانی دهه هشتاد، سرانه عمرانی شهر ارومیه یک سوم سرانه کشوری بود در حالی که این رقم هم اکنون به بیش از 2 برابر سرانه کشوری رسیده و ترقی جهشی را در این خصوص شاهد هستیم.
وی با اشاره به کسب درآمد و هزینه کرد قابل توجه در حوزه عمران شهرداری ارومیه ادامه داد: بودجه عمرانی شهرداری ارومیه برای سال آینده 12 هزار میلیارد ریال تصویب شده است.
قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به مناطق حاشیه ای این شهر قابل توجه بوده است، گفت: مهمترین مشکل در حوزه نوسازی بافت های فرسوده، اعطای تسهیلات از سوی نهادهای مرتبط است که امیدواریم امسال در این خصوص همکاری های لازم صورت گیرد.
عدل دوست از صدور هزار و 513 مورد پروانه ساخت ساختمان در شهر ارومیه در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این تعداد حدود 2 درصد کمتر از سال 94 ولی از لحاظ مساحت 42 درصد بیشتر از سال پیش از آن است.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه حدود 750 هزار نفر جمعیت دارد و مساحت این شهر نیز به 10 هزار و 500 هکتار می رسد.
8137/3072** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.