مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با فعالیت مستمر اکیپ های نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، مقدار 16هزار و 900کیلو گرم فرآورده خام دامی ضبط و معدوم سازی شد.

کامیار داهیم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، با اشاره به اینکه در ایام نوروزی و از تاریخ 25 اسفند ماه 95 طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در سطح استان آغاز شده است، افزود: 4360 مورد بازدید از 25 اسفند 95 لغایت 4 فروردین ماه در سطح استان از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی، کشتارگاهها و مراکز بسته بندی و همچنین رستورانها و غذاخوریها صورت گرفته است.

وی میزان ضبط فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه و غذاخوری ها را 7 هزار و 565 کیلو گرم عنوان کرد و گفت:این فرآورده ها معدوم شده و اقدامات قضایی در خصوص آنها در دست اقدام است.

داهیم به فعالیت کشتارگاهها و مراکز بسته بندی گوشت قرمز و سفید نیز اشاره کرد و گفت: کلیه مراکز مذکور دارای مسئول بهداشتی ثابت بوده و در این مدت 283 بازدید نیز از آنها صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: مقدار 9 هزار و 300 کیلو گرم فرآورده های خام دامی توسط بازرسان بهداشتی کشتارگاه ها در مدت مذکور از چرخه مصرف خارج شده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: نظارت بهداشتی بر کشتارگاه ها بصورت مستمر و حتی در ساعات نیمه شب صورت می گیرد و کلیه فرآورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ و آلایش های دامی عرضه شده توسط کشتارگاه ها از سلامتی کامل برخوردار است.

وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد تا از فرآورده های خام دامی بسته بندی شده و لیبل و تاریخ دار استفاده کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.