روند ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ثبت نام 14221 نفر داوطلب در آذربایجان غربی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی فرآیند ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح 30 اسفند 95 در ارومیه همزمان با سراسر کشور شروع و در همان ساعات اولیه ثبت نام با استقبال با شکوه داوطلبان موجه شد که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر بود و از این جهت رتبه اول کشور را از آن خود کرد.

روز دوشنبه که اولین روز ثبت نام بود و قرار بود ساعت 13:57 سال جدید تحویل شود، داوطلبان پیش از آغاز ساعت اداری در مقابل فرمانداری ارومیه صف بسته بودند و نتیجه این ازدحام، ثبت نام 51 نفر داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری ارومیه بود که در اولین روز عید کام شیفتگان خدمت را شیرین و با حضور حداکثری داوطلبان به استقبال سال جدید رفت.

اما دومین روز ثبت نام از داوطلبان شور و حال روز اول را نداشت ولی همچنان ارومیه رکورد دار ثبت نام داوطلبان در سطح کشور بود.

نکته قابل توجه در این دوره از ثبت نام ها فراهم آوردن محل خاص در فرمانداری ارومیه جهت تبلیغ و اطلاع رسانی کاندیدا ها بود که تنور خبر  و اطلاع رسانی ها را برای رسانه های مختلف داغ کرده بود و گاهی اوقات بیش تر از اینکه مکان و تریبونی برای بیان برنامه ها و اطلاع رسانی به معنای حقیقی باشد، فرصت مناسبی را برای پرداختن به حواشی ایجاد کرده بود.

تعدد بیش از حد ثبت نام کنندگان در حوزه ارومیه خبرساز شده بود که خبرنگار ایسنا مصاحبه ای با چند تن از بزرگان سیاسی این شهر انجام داد که برخی این تعدد را ناشی از تعداد زیاد روستا های تابعه این شهرستان و عده ای نیز مرتبط به مسئولیت پذیری و ظرفیت فراوان در این شهر دانستند.

در این میان بد اخلاقی های سیاسی از سوی برخی افراد در فضای مجازی و بیش تر از سوی کانال های بی هویت همچنان ادامه دار بود که مسئولان  به خوبی برخورد و موضوع را مدیریت کردند و استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از مراحل ثبت نام در فرمانداری ارومیه به این نکته اشاره کرد و گفت: هیچ کس با پا گذاشتن رو شانه های دیگری هرگز بالا نرفته و پیشرفت نمی کند.

وی ضمن ابراز ناراحتی در خصوص تخریب شخصیت ها در ایام ثبت نام و از تریبون اطلاع رسانی خواستار حفظ اخلاق مداری داوطلبان شوراها تا روز برگزاری انتخابات شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز از دیگر مدیرانی بود که ضمن بازدید از روند ثبت نام و قدر دانی از اصحاب رسانه در شکل گیری ثبت نام پرشور از داوطلبان در ارومیه خواستار رعایت اخلاق و برخورد با کانال های بی هویت و بی نام و نشان شد.

اما ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با نام نویسی 14221 نفر در آذربایجان غربی به کار خود پایان داد تا ثبت نام کنندگان را در انتظار تایید و یا عدم تایید صلاحیت ها قرار دهد.

بدون شک استقبال سیاسی بالا نشان از علاقمندی مردم به مشارکت در صحنه های مختلف تصمیم گیری بوده و نوید آبادی و پیشرفت را در آینده نزدیک می دهد که امید است این امر تحقق یابد و داوطلبان فارغ از هرگونه جناح گیری، انتظار مردم را در خدمت صادقانه به جا آورند.

پجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود و باید تا آن زمان منتظر خلق حماسه دیگر از سوی مردم بود.


 

گزارش از فرهاد موسی الرضایی خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.