به گزارش ایرنا آناهیتا خلج امید حسینی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه توسعه گردشگری این استان نیازمند مشارکت سازمان های مردم نهاد است، افزود: من در هر بار سفر به آذربایجان غربی شگفت زده می‌شوم و این موضوع در مورد بیشتر مسافران صدق می کند.
وی افزود: معماری و تاریخ و از همه مهمتر ارتباط صمیمی و مهمان پذیری مردم این شهرستان همگی بر ارزش و اهمیت آذربایجان غربی می‌افزاید.
وی در بازدید از خانه انصاری و کلیسای ننه مریم، دومی کلیسای باستانی جهان بیان کرد: نباید مکان های باستانی خالی بمانند زیرا این امر موجب از بین رفتن آثار ارزشمند باستانی می‌شود.
وی ادامه داد: خانه انصاری می‌تواند به هتلی سنتی برای پذیرش گردشگران تبدیل شود تا زمینه جذب بیشتر گردشگران را فراهم کند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با توجه به دارا بودن ظرفیت هایی همچون میراث فرهنگی قدیمی و وجود پیست‌های اسکی هم در زمستان و هم در تابستان توان بالای پذیدش مسافر را دارد.
به گزارش ایرنا، خانه انصاری با ۱۲۰ سال قدمت متعلق به دوره قاجار و کلیسای ننه مریم مربوط به دوره ساسانی با قدمت ۲ هزار سال پیش است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تا امروز /چهارشنبه/ 82 هزار نفر در اماکن اقامتی استان اعم از هتل، مهمان سرا و مسافرخانه های استان اقامت کردند.
جلیل جباری با اشاره به اینکه در این مدت نیز بیش از 260 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و موزه های استان بازدید کرده اند، اضافه کرد: 612 مورد بازرسی از این جاذبه ها در این مدت، نشان دهنده استقبال مسافران نسبت به مدت مشابه پارسال بوده و در این زمینه ۵ درصد رضد ارزیابی شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده روزانه بیش از 10 هزار نفر از مراسمات نوروزگاهی شهرستان های ارومیه، مهاباد، بوکان، تخت سلیمان، تکاب، سردشت و نقده بازدید کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: در نورز امسال نمایشگاه های صنایع دستی را در شهرستان های ارومیه، نقده، ماکو و خوی برگزار و اتوبوس گردشگری را نیز در شهرستان های ارومیه، ماکو و مهاباد راه اندازی شده است.
جباری با اشاره به فعالیت ۵۰ راهنمای گردشگری در استان ادامه داد: در این مدت توانسته ایم تا بیش از 10 هزار نسخه نقشه راهنمای گردشگری را در بین مسافران پخش کنیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی است و طرح نوروزگاه در قره کلیسا، تخت سلیمان تکاب، محوطه تپه تاریخی حسنلو، مدرسه هدایت، سه گنبد ارومیه و مسجد جامع ارومیه همراه با جشن های سنتی نوروز که مختص آذربایجان غربی است، اجرا می شود.
3072/8135 ** گزارش از: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.