محمود مظلومی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 32 مورد مربوط به اراضی زراعی، 15 مورد اراضی باغی و 14 مورد اراضی بایر در سطح 2 هکتار بوده است.
وی ادامه داد: صدور 13 مورد اخطاریه، 18 مورد توقف عملیات اجرایی، 22 مورد اجرای تبصره 2 ماده 10 و بازگشت به حالت اولیه اراضی مورد نظر و همچنین هشت مورد جمع آوری ادوات و تجهیزات از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری و مقابله با سودجویان و متصرفان اراضی کشاورزی در این مدت بوده است.
وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گشت های سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در اراضی کشاورزی هستند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می کنند، افزود: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد می شود.
وی از مردم خواست که در صورت مشاهده موارد تخلف با سامانه 131 تماس گرفته و تخلفات انجام شده را اطلاع رسانی کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا، در راستای صیانت از اراضی کشور، طرح مقابله با سوء استفاده سودجویان و تغییر کاربری اراضی کشاورزی از بیست و پنجم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده و در حال انجام است.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.