عین الله شریف پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقام معظم رهبری قاچاق و واردات بی رویه را خنجری برپشت نظام و ضریه ای محکم بر پیکره اقتصاد کشور می دانند که یکی از راهکارهای تحقق شعار امسال و ارتقای شاخصه های تولید، مقابله با قاچاق است.
وی اضافه کرد: یکی از علت های قاچاق، تولید کالاها در خارج با قیمت تمام شده پایین تر است و یکی از راهکارهای مقابله با این معضل اقتصادی، کاهش قیمت تمام شده محصولات داخلی و افزایش قدرت رقابت کالاهای تولید داخل در بازارهای جهانی است.
وی اظهار کرد: همچنین برای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق، باید گمرگات کشور به دوربین های نظارتی و دستگاه های موسوم به 'ایکس ری' مجهز شود و واردات و صادرات به طور دقیق زیر نظر باشد.
وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی در بین مردم، از جمله دیگر عواملی است که می تواند به رونق تولید داخل منجر شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی و تلاش برای ورود دوباره واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید مولفه دیگری است که به تحقق شعار سال کمک می کند.
یه گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی سال جدید را سال 'اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال' نامگذاری کردند.
8135/ 2093** خبرنگار: غریب شهین بیدادرس ** انتشار دهنده : صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.