فریدون سیدمصطفوی روز یکشنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی آذربایجان غربی افزود: این تعداد شامل سه هزار و 365 نفر افراد خانواده و همراهان آنهاست که در 17 شهرستان آذربایجان غربی در ستادهای اسکان پذیرش شدند.
وی بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در قالب طرح اسکان نوروزی فرهنگیان یک هزار کلاس درس را در 100 مدرسه استان برای پذیرش میهمانان نورزی فرهنگی آماده سازی کرده است.
وی اظهار کرد: بیشترین میهمانان ورودی به استان روز چهارم فروردین بودند و در شهرهای مهاباد و ارومیه، ماکو و خوی بیشترین پذیرش انجام شده است.
وی بیان کرد: مبلغ دریافتی از فرهنگیان در مقابل یک شب اقامت 280 هزار ریال است که برای مسایل رفاهی میهمانان و پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی هزینه می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمامی مدارس نوساز در اختیار ستاد اسکان فرهنگیان است، افزود: امسال یک هزار کلاس درس استان با صرف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به اقلام پذیرایی از مسافران نوروزی تجهیز شد.
سید مصطفوی گفت: از این محل 100 دستگاه یخچال، 100 دستگاه تلویزیون، 240 تخته فرش و حدود پنج هزار و 500 تخته پتو و بیش از یک هزار و 800 عدد بالش برای 17 شهرستان آذربایجان غربی ارسال کردیم.
وی اضافه کرد: به علت آب و هوای نامساعد در نخستین روزهای سال جدید تعداد میهمانان فرهنگی استان امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال 25 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: در شهرستان های مهاباد و ماکو نیز به علت وجود بازارچه های مرزی و مرز خروجی بازرگان افزایش مسافران گزارش شده است.
سید مصطفوی با اشاره به پرداخت حق التدریس معلمان استان اظهار کرد: 80 میلیارد ریال از مبلغ حق التدریس نیروهای آزاد استان به آنها پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا سال گذشته یک هزار و 231 اتاق در قالب ستادهای اسکان فرهنگیان در آذربایجان غربی مورد استفاده قرار گرفت که پذیرای ٩ هزار و ٨٠ خانواده بود.
علت کاهش تعداد اتاق های ستاد اسکان فرهنگیان استان در سال جاری حذف اتاق های نوع 'ج' است
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.