حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله امامزاده هایی که در کنار آنها زائر سرا دایر کرده ایم، امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه است که افراد متقاضی و زائران این امامزاده می توانند از آنها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: زائران آستان مقدس امامزادگان 14 گانه در آذربایجان غربی می توانند علاوه بر استفاده از برنامه های فرهنگی این امامزاده ها، از حجره های مربوط به خیمه های معرفت نیز استفاده کرده و سوالات شرعی، خانوادگی و دینی خود را با روحانیون مستقر مطرح کنند.
وی اظهار کرد: در این راستا 22 نفر از روحانیون اعزامی در کنار برپایی نمازهای جماعت، پاسخگوی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاور خانوادگی به زائران نوروزی هستند.
وی ادامه داد: نوروز سال گذشته 38 هزار نفر آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی را زیارت کردند که امیدوار هستیم این تعداد امسال با رشد جهشی مواجه شود.
به گزارش ایرنا، در 6 سال گذشته طرح موسوم به آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می شود و در آذربایجان غربی نیز هر سال، 14 امامزاده و بقعه متبرکه برای این امر در نظر گرفته می شود.
امسال 6 شهرستان ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره، نقده و میاندوآب طرح آرامش بهاری را در آذربایجان غربی اجرا می کند.
8137/2093** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.