جلیل جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بین پنج تا 10 درصد افزایش ورود گردشگران نوروزی به استان داشته باشیم.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی با پنج هزار تخت و 100 واحد اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر پذیرای میهمانان نوروزی است.
وی اظهار کرد: ستاد اسکان فرهنگیان استان نیز با 100مدرسه و یک هزار کلاس از نوع 'الف و ب' در استان آماده پذیرش مهمانان فرهنگی در نوروز سال 96 است.
وی گفت : یکی از برنامه های امسال ستاد تسهیلات خدمات سفر استان برای استقبال از گردشگران ورودی به استان، اجرای زنده آئین های بومی و محلی مربوط به نوروز است تا ضمن ایفای استقبال ویژه از مسافران با آداب و رسوم بومی استان نیز آشنا شوند.
جباری افزود: با توجه به تنوع فرهنگی و قومی استان، امسال جشن نوروزگاه در کنار بناهای تاریخی، پایگاه های ملی و برخی شهرهای استان اجرا می شود که نقطه عطف برنامه های ستاد برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگرن محسوب می شود.
وی به افزایش تعداد راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی و موزه های استان اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 50 نفر راهنمای گردشگری که در زمینه دوره های فنی و کارشناسی آموزش دیده اند برای ارائه خدمات به مسافران در مکانهای تاریخی و موزه های سطح استان مستقر شده اند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با دارا بودن 1517 اثر ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور در رتبه هفتم کشوری در این زمینه قرار دارد.
این استان به لحاظ فرم بناها و محوطه های تاریخی جزو معدود استان های کشور است که در حوزه دفاع مقدس و میراث ناملموس نیز آثار بسیار گرانبهایی دارد.
سالانه بیش از یک میلیون گردشگر و مسافر نوروزی از بناها، محوطه ها، و آثار تاریخی استان آذربایجان غربی بازدید می کنند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.