میر علی اکبر بنی هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 35 نفر با مساعدت ستاد رسیدگی به امور دیه کشور و 15 نفر نیز با کمک های مالی خیران استان آزاد شدند.
وی اظهار کرد: پرونده 100 نفر دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد نیز برای پرداخت تسهیلات و اعطای کمک های بلاعوض ستاد رسیدگی به امور دیه آماده شده است که با تحقق تسهیلات مورد نظر، این افراد نیز تا نیمه اردیبهشت سال آینده آزاد می شوند.
مدیرکل زندان های آذربایجان غربی گفت: امسال 600 فقره پرونده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان تهیه شده که از این تعداد پرونده 300 نفر زندانی جرائم غیر عمد با اختصاص 80 میلیارد ریال بسته شده است و این تعداد افراد آزاد شده اند.
به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال 1369 در کشور تشکیل شد.
این ستاد با دریافت کمک های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند و اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.
نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اشتهار به فسق و فجور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تایید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تایید گروه تحقیق از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.