رحیم ایزدمهر روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان بوکان افزود: این مواد غذایی شامل چیپس، پفک، کیک، ژله، رنگ مواد غذایی و دیگر مواد غذایی هستند که به علت غیر قابل مصرف بودن توسط مسئولان بهداشتی جمع آوری شد و با حضور مسئولان معدوم سازی می شود.
وی در مورد فعالیت های انجام گرفته توسط بهداشت محیط شبکه بهداشت اظهار کرد: امسال 59 هزار و 572 مورد سنجش کلر باقی مانده شهری و روستایی انجام شده است.
ایزدمهر با اشاره به اینکه در مدت 11ماه امسال 22 مورد طغیان بهداشتی شناسایی و کنترل شده است، بیان کرد: پلمپ 17 واحد قلیان سرا، انجام 18هزارو 250 مورد بازرسی از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، انجام 580 نمونه برداری میکروبی از آب شرب و 52 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صورت گرفته است.
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: با اجرای طرح های ضربتی نظارت و کنترل به ویژه درایام تعطیلات نوروزی به شدت از تلاش سودجویان در این ایام برای عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی در اماکن توزیع مواد غذایی جلوگیری می شود.
این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد از دستفروشان و عرضه کنندگان مواد غذایی در مکان های غیر بهداشتی به هیچ عنوان مواد غذایی خریداری نکنند.
وی از همه همشهریان خواست در هنگام خرید مواد غذایی، به مشخصات 9 گانه درج شده بر روی بسته بندی شامل تاریخ تولید، تاریخ مصرف، شماره پروانه بهره برداری، نام محصول، شرایط نگهداری، سری ساخت، آدرس تولید کننده، وزن و نام کشور سازنده توجه و هر گونه تخلفات بهداشتی را به شماره تلفن 46234066 اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان 30 تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف، تاریخ مصرف گذشته و بدون مشخصات بهداشتی با حضور مسوولان معدوم سازی شده است.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093/7510**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.