مدیرعامل زیباسازی شهرداری ارومیه گفت: بیش از35  المان نوروزی و آکواریوم در ارومیه نصب می شود.

مجتبی علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال از المان های جدید برای استقبال ازنوروز در ارومیه استفاده می شود گفت: بیش از 25 المان نوروزی،10 آکواریوم طرح جدید و بیش از 30 تابلوی منقوش به پیام های تبریک و دعای تحویل سال برای ایام نوروز در 35 نقطه شهر نصب می شود.

وی ادامه داد: امسال درمقایسه با سال گذشته رشد 40 درصدی در نصب المان های نوروزی را شاهد هستیم.

مدیرعامل زیباسازی شهرداری ارومیه با بیان اینکه المان های نوروزی براساس رسوم و مسائل فرهنگی جامعه انتخاب شده اند گفت: المان هایی از جمله  گل،کتاب، ماهی و سمبل های نوروز در راستای ترویج فرهنگ باستانی و طبیعی در شهر به منظور شادابی و پویایی جامعه نصب می شوند.

وی وجود المان ها و سمبل های نوروزی را عامل مهمی در زیباسازی شهر دانست و گفت: نصب المان های نوروزی در شهر نوعی استقبال از مسافرین سایر شهرها برای آشنایی بیشتر مردم سایر فرهنگ ها با جامعه و شهر ارومیه است.

علیزاده با بیان اینکه از پیمانکاران بومی در تهیه این المان ها و سمبل های نوروزی استفاده شده است گفت: از حدود دو ماه پیش طراحی و ساخت این المان ها توسط گروه های هنری شهر ارومیه آغاز شده و شروع جاگذاری المان ها در شهر از روزگذشته (دوشنبه) انجام شده است.

مدیرعامل زیباسازی شهرداری ارومیه گفت: به منظور افزایش مدت زمان نگهداری از المان های نوروزی،جنس مواد استفاده شده و مقاوم بوده و بعد از پایان ایام نوروز المان ها به داخل پارک ها و فضاهای سبز شهر ارومیه به منظور نگهداری بیشتر منتقل می شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.