به گزارش ایرنا، یکی از شرایط حصول اقتصاد مقاومتی و رهایی از مشکلات اقتصادی در کشور حمایت از تولید داخلی و خرید محصولاتی است که توسط تولید کنندگان کشور تولید می شود.
مصرف کالای داخلی و ترجیح آن به کالای خارجی اقدام مهمی است که می‌تواند توسط مردم با خرید کالای ایرانی انجام شود و این موضوع در شرایط اقتصادی کنونی باید بیش از پیش به عمل مردم تبدیل شود.
در کنار حمایت های مردمی از تولیدات داخلی، تولید کنندگان نیز باید در مسیر کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی خود گام بردارند، زیرا تا زمانی که تولیدات داخلی دارای کیفیت مناسب نباشند مورد استقبال عموم مردم قرار نمی گیرد.
شرکت های داخلی در کنار تولیدات مناسب خود باید خدمات بعد از فروش را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند و هنگامی که کالای آنها در دست خریدار با مشکل مواجه شود در ارائه خدمات و گارانتی به خریدار بهانه جویی نکرده و خدمات خود را به درستی در اختیار فروشنده قرار دهد.
در دولت یازدهم به منظور اجرای اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برداشته شده است که یکی از آنها برنامه خروج از رکود بود که در آن دولت با کاهش قابل توجه رشد پایه پولی در 2 سال 1392 و 1393 همراه با حفظ ثبات نرخ ارز و مدیریت انتظارات تورمی، توانست موفقیت بی‌نظیری در کاهش تورم به دست آورد و نرخ متوسط تورم را از بالای 40 درصد در میانه‌ سال 1392 به 1/15 درصد در شهریور 1394 برساند.
دولت تدبیر و امید برای حمایت از تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور احیای کارگاه های تولیدی نیز مبالغی در اختیار کارگاه های راکد قرار داده تا بتواند فعالیت های خود را از سر گیرند.

** خرید کالای ایرانی باعث اشتغال جوانان و ازبین رفتن رکود در کشور می شود
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بوکان گفت: خرید کالاهای تولید داخلی نه تنها به رشد، توسعه اقتصاد ملی و اشتغال جوانان کمک می کند بلکه باعث خواهد شد که رکود در کشور از بین برود.
حسن عبدی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: عدم خرید کالای ایرانی باعث بیکاری در بین جوانان خواهد شد و بیکاری نیز منجر به آسیب های اجتماعی فراوانی خواهد شد و همه باید در مقابل پدیده آسیب های اجتماعی احساس مسئولیت کنیم، زیرا که این اسیب دامن جامعه را خواهد گرفت.
وی ادامه داد: مردم ما باید به این مهم پی ببرند که نظام استعمار جدید شدیدا در پی نفع طلبی است و با تبلیغات گسترده سعی در ضربه زدن به اقتصاد ما را دارد.
عبدی با اشاره به پدیده قاچاق در کشور اظهار کرد: قسمتی از پدیده قاچاق به سیاست های اقتصادی غیرکارشناسی بر می گرد که با تثبیت نرخ ارز در دهه گذشته و عدم تعدیل آن متناسب با پدیده تورم منجر به سرکوب تولید ملی و ارزانتر شدن کالای خارجی و گرانتر شدن کالای داخلی شده که با مرور زمان کالای داخلی قدرت رقابتی خود را به نفع کالای خارجی از دست داده است.
وی افزود: با سیاست های درست ارزی و تعدیل نرخ ارز متناسب با تورم می توان قدرت رقابت و مزیت کالاها و خدمات داخلی در مقابل خارجی را حفظ کرد.
وی ادامه داد: مصرف محصول داخلی به تقویت اقتصاد ملی و افزایش کیفیت کالاهای صادراتی کمک می کند و جایگاه مناسبی را هم برای کشور در عرصه تجارت بین المللی به ارمغان می آورد.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت بوکان گفت: پدیده نامیمون قاچاق و مصرف گرایی در حوزه کالاها و خدمات خارجی به ضرر اقتصاد ملی هر کشوری اعم از توسعه یافته یا در حال توسعه است.
وی اضافه کرد: مصرف کالاهای خارجی به نوعی اشتغال زایی برای خارجی ها محسوب می شود و به ورشکست شدن و تعطیلی تولیدی های داخلی و افزایش بیکاران داخلی منجر خواهد شد.
عبدی اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی کشور مصرف خودکار سالانه در کشور 500 میلیون واحد است که 80 درصد آن تولید خارجی است.

** خرید کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بوکان نیز گفت: امروز با توجه به وضعیت اقتصادی و ضرورت حمایت از تولید داخل و نیز با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از تولید کنندگان بخش داخلی باید از تولید داخل حمایت کنیم.
حجت الاسلام سلیم ایمانی افزود: طبیعی هست اگر ما از تولید کنندگان داخلی حمایت نکنیم چرخه اقتصادی دچار اختلال خواهد شد.
وی اظهار کرد: حمایت مردم کشور از تولیدات داخلی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند به رونق چرخه صنعت و اقتصاد کمک و حتی نرخ بیکاری را جابه جا کند، اما با این حال عده ای از ما ترجیح می دهیم صرفا به دلیل خارجی بودن به جای کالای ایرانی از کالای خارجی خریداری کنیم، اما مرغوبیت کدام کالاهای ایرانی شهرت جهانی دارد.
حجت الاسلام ایمانی ادامه داد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها به حمایت از تولید داخلی تاکید داشته اند که اگر بخواهیم اقتصاد خود را مقاوم کنیم یکی از ارکان آن خرید و مصرف تولید داخل است.
وی بیان کرد: یکی از راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود مساله حمایت از تولید داخلی است که این یک عزم همگانی را می طلبد؛ همه ما باید برای حمایت از تولید داخلی باید کالای ایرانی خریداری نمایم.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
گزارش از : محمد ادیب** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
7510/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.