به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه در مراسم بدرقه این زائران گفت: مسافران این پرواز، خانواده های معظم شهدا هستند که با هواپیمای بوئینگ 737 برای زیارت امام رضا (ع) به دیار ثامن الحجج (ع) روانه شدند.
حسین فروزان با اشاره به اینکه پروازهای روزانه از این فرودگاه به مقصد تهران، تبریز و ارومیه از 27 اسفند سال جاری آغاز می شود، اضافه کرد: تجهیزات این فرودگاه نصب شده و ‌برج مراقبت و هواشناسی آن نیز تکمیل شده است.
وی نبود شرکت مستقل هواپیمایی در آذربایجان غربی را یکی از مهمترین مشکلات صنعت هوایی این منطقه برشمرد و گفت: به همین دلیل تعداد پروازها کم و قیمت پروازها بسیار زیاد است و باید برای بهبود این روند، زمینه راه اندازی یک شرکت هواپیمایی با همکاری همه بخش های استان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این فرودگاه با هدف تسریع در ارائه خدمات تاثیرگذار در سطوح داخلی و بین‌المللی، ایجاد دسترسی به حمل و نقل هوایی و توسعه ارتباطات اقتصادی داخلی و بین‌المللی از خرداد سال 93 آغاز شده است، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این فرودگاه، اقتصاد منطقه آزاد ماکو رونق روز افزون می گیرد و بسترهای لازم برای توسعه این منطقه فراهم می‌شود.
به گفته وی منطقه آزاد ماکو با برخورداری از بزرگترین مرز زمین کشور/ مرز بازرگان/ ظرفیت بزرگی برای آذربایجان غربی و کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در شرایط اقتصادی امروز کشور به عنوان یک الگوی توسعه مطرح شود.
وی منطقه آزاد ماکو را ظرفیتی برای توسعه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: این منطقه می‌تواند دروازه اقتصاد صادرات محور ایران اسلامی به سمت اروپا باشد.
وی خاطر نشان کرد: این فرودگاه با 400 هکتار مساحت و با صرف بیش از 600 میلیارد ریال هزینه احداث شده و برای تکمیل آن به همان میزان نیز اعتبار مورد نیاز است.
وی منطقه آزاد ماکو را هدیه نظام جمهوری اسلامی به مردم این منطقه جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: با افتتاح و بهره برداری از فرودگاه منطقه آزاد ماکو، ورود روزافزون سرمایه گذاران به این منطقه قابل پیش بینی است.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
این سازمان در دولت تدبیر و امید در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت و بازرگانی، گردشگری، اجتماعی، آموزشی و زیربنایی شاهد دستاوردهای چشمگیری است که از آن جمله می توان به صدور 78 فقره پروانه بهره برداری در بخش صنعت، هشت فقره پروانه اکتشاف معدن، صادرات 244 میلیون دلاری /92 تا شهریور 95/، توسعه گردشگری و فعالیت های قرآنی و غیره اشاره کرد.
7132/3072 ** خبرنگار: حمید قاسمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.