به گزارش ایرنا، حبیب تربتی روز یکشنبه در ششمین جلسه کارگروه امور اقتصادی آذربایجان غربی افزود: 42 درصد سرمایه گذاری های خارجی توسط اتباع کشور ترکیه، 17 درصد آن از سوی سرمایه گذاران عراق و 13 درصد نیز توسط سرمایه گذاران چینی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کشورهای جمهوری آذربایجان، فرانسه، کانادا و هندوستان نیز از دیگر کشورهای پیشگام برای سرمایه گذاری خارجی در این استان به شمار می رود.
وی بیان کرد: تولید انواع سیلیس نسوز، کربنات کلسیم در صنایع سنگ، بست و اتصالات غیرفلزی، قطعات صنعتی فلزی، انواع مکمل غذایی و دارویی و همچنین انواع شلنگ های دوجداره و چندجداره از جمله طرح های سرمایه گذاری در این استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: موفقیت منطقه آزاد ماکو و منطقه ویژه سلماس در جذب سرمایه های داخلی و خارجی، زمینه تصویب سایر مناطق ویژه را در سطح این استان فراهم می کند.
نادر صفرزاده بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان برای ابتدای سال 96 طرح هایی که قابلیت سرمایه گذاری خارجی دارند را باید مشخص کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه با 2 پرواز هفتگی در فرودگاه خوی نمی توان از این سرمایه ملی به خوبی استفاده کرد، اظهار کرد: وجود نیروگاه سیکل ترکیبی در نزدیکی فرودگاه خوی، این منطقه را برای سرمایه گذاری و حتی معرفی آن به عنوان منطقه ویژه اقتصادی مستعد کرده است.
به گزارش ایرنا، در دولت یازدهم مجوز سرمایه گذاری خارجی در مناطق مختلف آذربایجان غربی برای 22 طرح با بیش از یک میلیارد دلار صادر شده در حالی که در دولت گذشته حجم سرمایه گذاری خارجی در این استان تنها سه میلیون دلار بوده است.
آذربایجان غربی با وجود اینکه دروازه ورودی به اروپا و قفقاز بوده است و در مسیر جاده ابریشم و مجاورت چهار کشور همسایه ایران قرار دارد، پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری خارجی بهره چندانی نبرده بود.
بخش های صنعت، کشاورزی، مزیت های مرزی و جاذبه های گردشگری از جمله ظرفیت های جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان به شمار می رود.
7129/3072 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.