بهرام صمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در راستای نهادینه کردن امر گردشگری و استفاده از ظرفیت دانش آموزان در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح دانش آموزان در زمینه میراث فرهنگی استان و حفاظت از آنها آموزش دیده و هم مدرسه ای ها و خانواده های خود را با میراث فرهنگی استان آشنا می کنند.
وی اضافه کرد: 12 مدرسه ارومیه با 336 دانش آموز در این طرح مشارکت دارند.
وی با اشاره به اینکه امسال 99 مدرسه پذیرای مسافران نوروزی است، بیان کرد: امسال کلاس‌های رده (ج) از ارائه خدمات به مسافران نوروزی حذف شدند چرا که تکریم فرهنگیان باید همیشه در اولویت باشد.
وی اضافه کرد: 2 میلیارد و 500 هزار ریال از اعتبارات دولتی و ملی به خرید تجهیزات جدید برای ستادهای اسکان مدارس اختصاص داده شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به تهیه و تدارک بسته های فرهنگی ویژه مسافران فرهنگی در مدارس گفت: 270 میلیون ریال اعتبار برای تهیه بسته‌های فرهنگی ویژه مسافران نوروزی شامل نقل ارومیه، آب معدنی و برخی نیازهای ضروری اولیه مسافران هزینه شده است.
وی با بیان اینکه امسال 296 نفر به عنوان عوامل اجرایی در این راستا فعالیت دارند، اضافه کرد: پذیرش مهمانان از 28 اسفند 95 آغاز و تا 13 فروردین 96 ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا در نوروز سال 95 حدود 77 هزار نفر از مسافران نوروزی در پایگاههای اسکان ویژه فرهنگیان اقامت کردند.
نوروز سال گذشته بیشترین مسافران آذربایجان غربی به ترتیب از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران و کردستان بود.
این استان بعد از استان کردستان بیشترین تعداد میهمانان شمال غربی کشور را به خود اختصاص داده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.