مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:اولین پرواز منطقه ازاد ماکو  روز دوشنبه انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین فروزان در نشست خبری با اصحاب رسانه،گفت: اولین پرواز منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه با هواپیمای بوئینگ ،737انجام خواهد شد که خانواده معظم شهدا را برای سفر یک روزه به مشهد می برد.

وی  با بیان اینکه  سالن فرودگاه منطقه آزاد ماکو با مساحت 8 هزار متر مربع  اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد گفت:  ما دنبال این هستیم که پرواز های فرودگاه منطقه آزاد را از خردادماه به صورت منظم برقرار کنیم و همچنین با ساخت دو هتل ۵ ستاره در ماکو، مشکلات اسکان و اقامت مسافران نیز حل خواهد شد.

وی در رابطه با عدم تعامل منطقه آزاد ماکو با برخی از رسانه ها گفت: برقراری تعامل با رسانه ها از وظایف روابط عمومی بوده که متاسفانه مدیریت قبلی عملکرد ضعیفی داشت و به همین دلیل تصمیم بر تعویض مدیریت گرفته شد.

فروزان در توضیح برخی شایعات ایجاد شده مبنی بر قراردادهای میلیونی منطقه آزاد ماکو با برخی نشریات محلی گفت: این سازمان تا به حال قرادادی با نرخ بیش از 15 میلیون تومان با هیچ رسانه ای را امضا نکرده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو نبود زیرساخت ها را مانعی بر سر راه سرمایه گذاران و عدم تمایل آنان به سرمایه گذاری دانست و افزود: متاسفانه ضعف زیرساخت ها موجب شده به لحاظ سرمایه گذاری موفقیت چندانی حاصل نکنیم ولی با این حال ماکو در سطح استان تنها شهرستانی است که تمامی واحدهای تولیدی آن فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: وجود واحدهای تولیدی فعال و احداث کارخانه های مختلف نشان از رشد اقتصادی منطقه است ولی با این حال برای جذب سرمایه گذار نیاز به حمایت استانی داریم.

وی با بیان اینکه برای سال آینده بودجه 330 میلیارد تومانی پیش بینی می شود گفت: بودجه 180 میلیارد تومانی سال 95 روز گذشته محقق شده است و قسمتی از منابع سال آینده از محل درآمد ها پیش بینی شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو گفت: برای سال 96 نزدیک به 65 پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است که از اهم آن ها می توان به احداث بزرگراه، محور شوط، پلدشت،و تعریض خیابان امام ماکو اشاره کرد.

وی گفت: رونق اقتصادی در منطقه آزاد ماکو، بدون شک به رفاه عمومی و قدرت اقتصادی ساکنان این منطقه نیز کمک کرده است و ایجاد اشتغال و گردش مالی گواه این موضوع است.

فروزان اظهار کرد: قیمت زمین در این منطقه گران نشده است، بلکه ارزش ان بالا رفته است که البته با بهره برداری از شهرک جدی ماکو، قیمت زمین نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به موضوع قاچاق در منطقه آزاد ماکو گفت: باید تعریف درستی از قاچاق داشته باشیم و همچنین شرایط جغرافیایی منطقه را به لحاظ مرزی بودن را در نظر بگیریم.

وی تحقیق و تفحص از منطقه آزاد ماکو توسط نماینده فعلی ماکو، شوط، پلدشت و چالدران را به علت دیدگاه های سیاسی وی خواند و گفت: باید مصلحت عمومی را در نظر بگیریم ولی تمام تلاش وی برای جابجایی بنده بوده است در حالیکه نماینده باید پیشرفت منطقه را در نظر بگیرد.

فروزان، مدیرعامل منطقه ازاد ماکو بی احترامی به شهروندان ایرانی در مرز ترکیه را حاصل فشار کاری و روانی ماموران گمرک اعلام کرد و گفت: متاسفانه بخشی از این بی احترامی به رفتار هموطنان ما بر می گردد.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو گفت: در ۱۱ ماهه اول امسال ۱۳ میلیارد ترانزیت خارجی ، ۱.۲ میلیون دلار ترانزیت داخلی ، ۸۰۰ میلیون واردات و ۵۰ میلیون دلار صادرات انجام گرفته است.  

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.