مهدی خضرلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک جمع آوری شده 20 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
وی اضافه کرد: 12 میلیارد ریال از این مشارکت ها از محل جمع آوری زکات، پنج میلیارد و 131 میلیون ریال از صندوق صدقات، 6 میلیارد و 539 میلیون ریال از محل فعالیت مراکز پنجگانه نیکوکاری و حدود 10 میلیارد ریال دیگر از محل سایر کمک های مردمی از قبیل جشن های عاطفه ها، نیکوکاری و طرح مفتاح الجنه بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 167 خانوار زیر پوشش کمیته امداد سلماس قرار دارند، اظهار کرد: در 11 ماه سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال به عنوان حقوق و مستمری ماهانه به افراد و خانوارهای زیرپوشش پرداخت شده است.
وی ادامه داد: امسال علاوه برساخت 16 واحدمسکن مددجویی با هزینه کرد 2 میلیارد و 22 میلیون ریالی، 151 واحد مسکونی محرومان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و 274 میلیون ریال تعمیر و بازسازی شده و در اختیار نیازمندان به مسکن قرار گرفته است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس با بیان این که شهرستان سلماس یکی از شهرستان های موفق در امر خوداشتغالی مددجویان بوده است، افزود: در این راستا 40 میلیارد ریال تسهیلات برای مددجویان با همکاری بانک های عامل پرداخت کرده ایم.
مهدی خضرلو اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات توانسته ایم 190 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سلماس را به مرحله اشتغال و خود اتکایی برسانیم.
وی با اشاره به این که جشن نیکوکاری از امروز /چهارشنبه/ به مدت سه روز با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی در این شهرستان نیز برگزار می شود، اضافه کرد: 9 پایگاه ثابت و سیار در این شهرستان آماده دریافت کمک های مردمی است و در 293 آموزشگاه شهری و روستایی نیز این جشن برگزار می شود.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال ارومیه قرار دارد.
7156/ 2093 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.