به گزارش ایرنا، مسعود حاجی علیلو روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خیران سلامت سلماس افزود: این میزان کمک های نقدی برای خرید تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و اقلام دارویی هزینه شده و 30 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
وی بیان کرد: سه دستگاه تست ورزش، یک دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی، سه دستگاه یخچال آزمایشگاهی، 2 دستگاه مانیتورینگ قلب از تجهیزاتی است که در طول سال جاری به کمک خیران سلامت این شهرستان خریداری و در بیمارستان 220 تختخوابی خاتم الانبیای سلماس نصب و راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: خیران سلامت همچنین در خرید لوازم بهداشتی و اقلام دارویی بیمارستان نیز مشارکت داشته اند.
فرماندار سلماس به توسعه بخش بهداشت و درمان این شهرستان با اعتبارهای دولتی اشاره کرد و افزود: دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز در بیمارستان خاتم الانبیا با صرف هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال راه اندازی شده و کاهش مراجعه بیماران به سایر شهرستان ها را در پی داشته است.
حاجی علیلو افزود: طرح تحول سلامت از جمله طرح های موفق دولت تدبیر و امید بود که اتفاق افتاد و این طرح موجب شد بیماران به راحتی بتوانند به درمان بیماری خود بپردازند.
رئیس انجمن خیریه مردمی نیکوکاران سلامت سلماس نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم سلماس در امور خیریه سابقه دیرینه ای داشته و در هر کجا نیاز بوده و مردم احساس کرده اند، کمک های خود را دریغ نکرده اند.
احمد اصغری جلب اعتماد مردم در مشارکت طرح های نیکوکاری را مهم دانست و بیان کرد: این موضوع می تواند در زمینه توسعه و پیشرفت جامعه به ویژه در حوزه سلامت تأثیر بسزایی داشته باشد و با فرهنگ سازی ایجاد شده، مردم به نحو مطلوب استقبال می کنند به طوری که هزینه احسان در حق اموات خود را نیز به امورات خیریه به ویژه در حوزه سلامت اختصاص می دهند.
وی گفت: خیریه مردمی نیکوکاران سلامت این شهرستان از ابتدای تاسیس در سال 1379 تاکنون 45 میلیارد ریال از کمک های خیران سلماس را در بخش سلامت جذب و هزینه کرده است.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از خیران سلامت این شهرستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
شهرستان 200 هزار نفری سلماس در 85 کیلومتری شمال ارومیه مرکز آذربایجان غربی واقع است.
7156/ 2093 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.