علی صدقیانی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان این شبکه هنگام بازدید از مراکز عرضه کشف و ضبط‌ شده و شامل مواد اولیه ساخت کمپوت، آبمیوه، کاکائو، روغن پالم، شیره انگور، بیسکویت و انواع نوشیدنی هاست.
وی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی و بهداشتی به علت تقلبی بودن، نداشتن مشخصات 9 گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری، سپری شدن تاریخ مصرف و نداشتن مجوزهای بهداشتی توقیف‌ و جمع آوری شده است.
صدقیانی فر با اشاره به اینکه این مواد غذایی در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را به خطر بیندازد، ادامه داد: ارزش این مواد غذایی و بهداشتی 20 تا 30 میلیارد ریال است.
به گزارش ایرنا در سال جاری افزون بر 120 تن مواد غذایی فاسد که فاقد مشخصات 9 گانه از جمله تاریخ تولید، انقضا، علامت تجاری، علامت استاندارد ایران، شماره ساخت، شماره بهره برداری است، کشف و ضبط شده است.
مواد غذایی فاسد تهدیدی برای سلامتی شهروندان محسوب می شود به گونه ایکه ممکن است بیماریهایی از جمله سرطان معده و مسمومیتها را در پی داشته باشد.
طرح بسیج سلامت نورزی در آذربایجان غربی از یکم اسفند تا 15 فروردین ماه در راستای تامین بهداشت مواد غذایی و مدیریت بهینه توزیع مواد غذایی بهداشتی اجرا می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.