رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلماس از توزیع 8 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

 حمید زراعتی در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به این خبر گفت: هدف از توزیع این نهال ها نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی و کار در سطح شهرستان می باشد که قرار است با همکاری سازمان های مردم نهاد در بقاع متبرکه، دانشگاه ها، مزار و منازل شهدا و فضاهای سبز و بلوارهای سطح شهر غرس شود.

زراعتی بیان کرد: این تعداد نهال، 300اصله برای فرهنگسازی درختکاری در بین کودکان و دانش آموزان و کاشت در فضاهای آموزشی به مدارس و 2 هزار اصله نهال نیز برای کاشت در محدوده های روستاهای این شهرستان تخصیص داده شده است که بیشتر از نوع سرو، کاج، زبان گنجشک، افرا و اقاقیا هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه نقاشی و عکس منابع طبیعی برای دانش آموزان سلماس، بازدید از پروژه های منابع طبیعی، برگزاری جلسات آموزشی در رابطه با حراست از منابع طبیعی، برگزاری همایش پیاده روی همراه با غرس نهال و بازدید از طرح ملی مبارزه با ریزگردهای دریاچه ارومیه از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان است.

وی با اشاره به اصلاح نهال 14 هکتار از اراضی جنگل کاری شده شهرستان سلماس خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز از وظایف ذاتی اداره منابع طبیعی بوده و هر هکتار جنگل 65 تن گرد و غبار را در خود رسوب داده و 2.5 تن اکسیژن تولید می کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.