به گزارش ایرنا، محمود عرفانی روز سه شنبه در دومین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی که در ارومیه برگزار شد، افزود: غنای حقوق بشر و شهروندی مسلمانان بر اساس آموزه های اسلام بسیار غنی تر از متون غیراسلامی است.
وی اضافه کرد: حقوقی که بر پایه آموزه های دین مبین اسلام است، متعالی ترین حقوق در دنیا به شمار می رود و حق آحاد مردم جامعه در آن به خوبی معین شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس اعتقادات و قوانین تجاری اسلامی، اخلاق حرف اول را در تجارت و بازار کشورهای اسلامی می زند و این خود اساس صیانت از حقوق شهروندی در جامعه است.
رئیس مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی نیز در این همایش گفت: حقوق شهروندی از مفاهیمی است که باید به مفهوم آن در فرهنگ جامعه برپایه آموزه های قرآنی، سیره نبوی و ائمه اطهار پرداخت.
سیدمحمد هاشمی تروجنی افزود: انقلاب اسلامی باعث اعتلای جایگاه حقوق بشر در جهان شد و رسیدن به جایگاه واقعی آن به تلاش مردم و ارتباط متقابل بین دولت و مردم در کشور بستگی دارد.
به گزارش ایرنا، بیش از 510 مقاله به این همایش ارسال شده که تعدادی از آنها ارائه شد.
متن کامل منشور حقوق شهروندی بیست و نهم آذرماه 1395 شمسی در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رئیس جمهوری و جمع زیادی از وکلا، حقوق دانان و اساتید و کارشناسان رونمایی و به امضای دکتر حسن روحانی رسید.
3214/2093** خبرنگار: شاهین سپهراد** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.