رییس مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی گفت: یکی از راه های توسعه فرهنگی، مفهوم شناسی فرهنگی است که به تعمیق قدرت فرهنگی و گسترش آن کمک می کند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید محمد هاشمی تروجنی در همایش تبیین حقوق شهروندی که به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و با حضور پدر علم حقوق عمومی و اساسی کشور (پروفسور سیدمحمدهاشمی) و پدر علم حقوق بازرگانی و تجارت بین الملل کشور (پروفسور عرفانی )برگزار شد گفت: حقوق شهروندی از مفاهیمی است که نباید با معنای لغوی آن به تعریف آن پرداخت بلکه باید به مفهوم آن در فرهنگ جامعه بخصوص در قرآن، سیره نبوی و ائمه اطهار پرداخت.

وی ادامه داد: گاهی از نظر علمی به این مفاهیم پرداخته نشده است، اما در فرهنگ عام بصورت عملی و شفاهی می توان آن را مانند احترام به همدیگر، ارزشهای اجتماعی، روابط آن و اخلاق جزئی از فرهنگ در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: هرچند در گستره تاریخ بعد از اسلام نه تنها دولت ها اسلامی نبودند و برای مردم حق و حقوقی قائل نمی شدند و این امر باعث شد که جامعه به دو قدرت اجتماعی تابع و قدرت سیاسی مسلط تقسیم شود.

رییس مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اظهار کرد: حضور مردم انقلاب اسلامی باعث تغییر جایگاه حقوق مردم شد و رسیدن به جایگاه واقعی آن به تلاش مردم و ارتباط متقابل بین دولت و مردم بستگی دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.